خبرهای داغ:
در چهار ماه نخست امسال صورت گرفت

وقوع صلح و سازش در 31 درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف ارومیه

معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از وقوع صلح و سازش در 31 درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۱۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

هادی صمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از صلح و سازش 3 هزار و 202 فقره پرونده در چهار ماهه نخست امسال با وساطت اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

وی افزود: در راستای اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در 4 ماهه اول سال جاری تعداد 10 هزار و 768  فقره پرونده  خارج از صلاحیت شورا  اعم از حقوقی و کیفری که به تشخیص مقامات ارجاع در دادسرا و دادگاه از قابلیت صلح و سازش برخوردار بوده اند، برای ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارسال شده است که به ترتیب 82 درصد پرونده‌های کیفری و 22 درصد پرونده‌های حقوقی وارده به دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه‌های عمومی حقوقی ارومیه را شامل می‌شود.

این مسئول با اشاره به موفقیت شعب صلحی شوراهای حل اختلاف ارومیه در صلح و سازش بیش از 31 درصد پرونده‌های ارجاعی، تصریح کرد: طی این مدت 10 هزار و 432 فقره از پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه مورد رسیدگی  قرار گرفته که 3 هزار و 202 فقره آن به صلح و سازش ختم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 5 شعبه شورای حل اختلاف در ارومیه برای حل و فصل اختلافات خانوادگی اختصاص داده شده است، گفت: طی چهار ماهه اول سال 99 تعداد 585 فقره پرونده اختلاف خانوادگی اعم از درخواست طلاق، مطالبه مهریه، استرداد جهازیه و ... با تلاش اعضای این شعب به آشتی زوجین، تحکیم بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های مرتبط در محاکم دادگستری و دادسرا منتهی شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه که شیوع بیماری کرونا همه فعالیت‌های اداری، اقتصادی  فرهنگی و اجتماعی را مختل کرده است، یادآور شد: اعضای شوراهای حل اختلاف در سراسر استان با کار جهادی و انرژی مضاعف همچنان به وظیفه ذاتی خود در برقراری صلح و سازش فی مابین اصحاب دعوا می‌پردازند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری اظهار کرد: مراجعین شورا در این شرایط حساس کرونا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری از مراجعات غیرضروری به مجتمع‌های شورای حل اختلاف خودداری کرده و در صورت ضرورت برای مراجعه، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مسئولیت اجتماعی خود در استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار