خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

محرم فرصت مغتنمی برای تقویت ایمان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ماه محرم یک فرصت مغتنم است تا برای تقویت ایمان خودمان اهتمام ورزیم.
کد خبر: ۹۲۷۰۹۱۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در سخنرانی عاشورای حسینی در مصلی امام خمینی این شهرستان، اظهار کرد: ماه محرم یک فرصت مغتنم و ارزشمند به دست داده است تا در راستای تقویت ایمان‌مان اهتمام بورزیم و برای خداشناسی و خودشناسی تلاش کنیم و بهترین بندگان خداوند متعال را برای خودمان اسوه قرار دهیم.  

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا فرمود من شهادت با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دادم و ما اهل بیت پیامبر(ص) ذلت را نمی‌پذیریم و تا زمانی که راه شهادت وجود دارد به جای شهادت، به زیر سلطه افراد پست نمی‌رویم.

قریشی بیان کرد: امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش در روز عاشورا مصمم بودند که در راه خدا شهید شوند و حتی امام(ع) در شب عاشورا اصحاب خود را در خیمه جمع کرد و فرمود، هر کدام از شما می‌توانید از تاریکی شب استفاده کرده و کربلا را ترک کنید اما هیچ کدام حاضر نشدند خیمه حضرت اباعبدالله(ع) را ترک کنند.

وی گفت: یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرمودند، قسم به خداوند یکتا، نه تنها خیمه را ترک نمی‌کنیم بلکه خود، خانواده و اموال خود را در راه تو فدا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه افزود: امام حسین(ع) به یاران خود در شب عاشورا فرمود، فردا همه ما را به شهادت می‌رسانند، آنها هم گفتند که خوشا به حال ما که در محضر فرزند رسول خدا(ص) به شهادت می‌رسیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار