مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بیش از 69 درصد واحدهای مسکونی روستایی زنجان سند مالکیت دارند و سعی در افزایش این میزان داریم چرا که صدور سند مالکیت، هویت بخشی به املاک روستایی است.
کد خبر: ۹۲۷۱۲۸۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
رضا خواجه‌ای در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۴ هزار و ۵۶ فقره سند برای واحد‌های مسکونی روستایی به میزان ۶۹.۱ درصد در استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۰.۹۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: همچنین تعداد ۷ هزار و ۱۴۱ فقره سند نیز برای واحد‌های مسکونی شهری صادر شده است.

وی تصریح کرد: توسعه روستاها، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه‌سازی این سیاست ابزار‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای اماکن موجود در روستا‌ها به موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

خواجه‌ای توجه به تثبیت مالکیت و صدور سند قانونی برای کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی را امری مهم و ضروری دانست و گفت: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردم، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه، فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌ها از برخی اهداف صدور سند مالکیت به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستاییان می‌توانند از سند به عنوان وثیقه بانکی استفاده و تسهیلات دریافت کنند که این مهم بسیاری از اختلافات ملکی را نیز رفع می‌کند، تاکید کرد: صدور سند برای واحد‌های روستایی همواره موجب محرومیت‌زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستا‌ها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: صدور سند مالکیت در روستا‌ها مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سنددار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

خواجه‌ای افزود: با این دیدگاه می‌توان گفت برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به ویژه برای اقشار روستاییان از ملزومات یک توسعه موزون است، زیرا منابع به صورت منطقی و عدالت‌گونه میان مردم آن جامعه تقسیم می‌شود.
ارسال نظرات