سعید زعفری هشجین
فرمانده انتظامی استان اردبیل در گفتگو با بسیج :
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در مورد حجاب و مقابله با بد حجابی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ۲۶ سازمان دخیل و مسئول هستند و باید پای کار باشند.
کد خبر: ۹۲۷۱۴۰۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

۲۶ سازمان در خصوص حجاب دخیل و مسئول هستند

سردار هوشنگ حسینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از اردبیل در رابطه با مأموریت‌های پلیس در رابطه با حجاب و عفاف عنوان کرد: در صورتی که راننده خانم در داخل ماشین کشف حجاب کرده باشد در مرحله اول پیامکی با محتوای توصیه رعایت حجاب به وی ارسال می‌شود و در مرحله دوم در صورت تکرار از راننده اخذ تعهد می‌شود و خودرو به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتیکه که راننده خانم برای بار سوم تذکرات و توصیه‌های پلیس را رعایت نکند علاوه بر انتقال خودرو به پارکینگ، پرونده قضائی در خصوص عملکرد وی تشکیل و به مقام قضائی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: در صورتی که عکس مندرج در گواهینامه راننده خانم با ظاهر فعلی او مطابقت نداشته باشد و فاقد حجاب مناسب باشد و آرایش غلیظ داشته و شیشه‌های خودرو دودی باشد، برابر قانون رسیدگی می‌شود و مواردی که مربوط به مقامات قضائی باشد تحویل دستگاه قضا می‌شود و مواردی که مربوط به اعمال قانون باشد توسط پلیس اعمال قانون انجام می‌شود.

سردار حسینی در رابطه با فعالیت گشت ارشاد تصریح کرد: فعالیت گشت ارشاد در سطح استان وجود دارد و مأمورین گشت ارشاد در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری و سطح شهر حضور فعال و پررنگی دارند.

وی ادامه داد: در مورد مقابله با بد حجابی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی ۲۶ سازمان دخیل و مسئول هستند و باید پای کار باشند و می‌توان گفت که احتمالاً سازمانی را نمی‌توانید پیدا کنید که در این رابطه دخیل نباشد و این اهمیت موضوع و ضرورت همکاری سازمان‌ها با پلیس را می‌رساند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل وظیفه گشت ارشاد و پلیس را فراتر از مقابله با کشف حجاب دانست و گفت: گشت ارشاد صرفاً برای مقابله با کشف حجاب فعالیت نمی‌کند بلکه یکی دیگر از وظایف مهم مأمورین، جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم توسط ارازل و اوباش است.

ارسال نظرات