خبرهای داغ:
آرزو یوسفی
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست شورای جهادی شهرستان بجنورد، گفت: مسائل مبهم و گسترده ای پشت پرده تخریب بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد پنهان است.
کد خبر: ۹۲۷۱۴۰۹
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، «محمد وحیدی» در نشست شورای جهادی بجنورد که در سپاه این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری شهادت امام حسین(ع) گفت: سپاه و بسیج با ندای ولایی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقدام به فعالیت های خالصانه و جهادگرانه در عرصه خدمت به مردم در ماه های گذشته کرده که این فعالیت های چشمگیر قابل تقدیر و تجلیل است.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل گروه های جهادی امری مهم و باعث افزایش سرانه تولید روستائیان، کمک به کاهش واردات، ترویج فرهنگ کار و تلاش و فراهم سازی زمینه اشتغال در جامعه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ، اصلی ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و برای فرهنگ دینی در سطح کلان چاره ای اندیشید، افزود: در حال حاضر در ساختار فرهنگ دینی کشورمان موازی کاری وجود دارد، مثلا وقتی از قرآن کریم و متولیان این امر سخن می گوییم می بینیم که سازمان تبیلغات اسلامی، ارشاد، کانون مساجد، حوزه علمیه، آموزش و پرورش  برنامه قرآنی دارند و هرکدام به یک سمت حرکت می کنند و در این خصوص نیاز به یک وحدت در ساختار فرهنگی دینی در سطح کلان وجود دارد.

 

نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با تخریب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد گفت: بنده تا کنون در این خصوص به صورت رسمی اعلام نظر نکرده ام چون پشت پرده تخریب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد مسائل مبهم و گسترده ای پنهان است.

 

وحیدی افزود: اصل تخریب بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان بجنورد یک سرمایه گذاری است که هنوز ابعاد این موضوع، مبهم و مشخص نیست که سرمایه گذار کیست؟ چه تغییر کاربری دارد انجام می شود؟ و بحث وقف این مکان برای درمان نیز باید حل شود.

مهدی الهی راد، فرمانده سپاه بجنورد نیز در ادامه این جلسه گزارشی از اقدامات گروه های جهادی شهرستان بجنورد در طول رزمایش کمک مومنانه ارائه کرد و گفت: حدود 31 هزار بسته اقلام بهداشتی به صورت رایگان در بین 137 روستا و شهرهای شهرستان بجنورد توزیع و در مرحله اول رزمایش احسان و تعاون در دهه امامت و ولایت تعداد نزدیک به 5 هزار بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته متوسط دو میلیون و 500 هزار ریال بین خانواده های نیازمند توزیع شد که در مرحله اول کمک های مومنانه که حدود سه ماه (فروردین ماه تا خرداد ماه ) بود این تعداد 34 هزار بسته مواد غذایی بوده است.

 

وی اضافه کرد: تا کنون 600 هزار ماسک توسط 24 کارگاه تولیدی تهیه و بین مردم روستا و شهرهای شهرستان بجنورد به صورت رایگان توزیع شده که این اقدام خداپسندانه خودجوش، مردمی و با هزینه شخصی خودشان انجام شده است.

 

الهی راد با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی خدمت توسط گروه های جهادی، اظهارداشت: گروه های جهادی از سال 1372 با تاسیس بسیج سازندگی تشکیل و جهادگران در عرصه های مختلف خدمت به مردم وارد عمل شدند که زمینه فعالیت های گروه های جهادی گره گشایی از مردم در تمام عرصه ها است و پایگاه های مقاومت بسیج نیز با مشارکت گروه های جهادی به دنبال شناسایی آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره بوده تا بتوانند گره ای از مشکلات جامعه را حل و فصل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهادگران بر اثر فعالیت های جهادی گاها دچار مصدومیت و یا فوت شده که متاسفانه تا کنون برای بحث شهادت و یا جانبازی این دسته از افراد، قانونی در مجلس تصویب نشده که نیاز به توجه و تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار