در کنگره امام سجاد(ع)رونمایی شد،

«شبی که T۲ معراج شد»؛ روایت شهید مدافع حرم هرمزگان

کتاب « شبی که T۲ معراج شد »(روایت خاطرات پاسدار شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان) در دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) رونمایی شد.
کد خبر: ۹۲۷۱۷۱۰
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،شهید خلیل تختی‌نژاد یکی از جوان‌ترین مدافعان حرم حضرت زینب (س) در ماه مبارک رمضان (تیرماه ۹۷) در نخستین شب قدر و آن هنگام که مولای متقیان علی (ع) از ضربت شمشیر جهالت، ندای «فزت رب الکعبه» را زمزمه کرد، در آتش کفر تکفیریان سوخت و پروانه وار روحش آسمانی شد و به معبود رسید.

خلیل از همان دوران ابتدایی علاقه زیادی به فراگیری قرآن از خود نشان می‌دهد، پدر او را در 'موسسه علوم قرآنی ابوتراب ساقی کوثر' در کلاس‌های درس عباس بشیری تختی ثبت نام کرد و عشق و علاقه خلیل به قرآن تا جایی است که یکی از شاگردان ممتاز استاد بشیری می‌شود.

او هم چنین علاقه زیادی به هیأت‌های عزاداری در مکتب زهرا (س) بندرعباس از خود نشان می‌دهد و از پدرش بارها می‌خواهد که برای نوحه خوانی به این هیأت عزاداری برود.

شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد ۱۰ مرداد سال ۷۲ در محله آیت الله غفاری بندرعباس (شهنازقدیم) به دنیا آمد و در محله کمربندی بزرگ شد تا به سن ۲۴ سالگی رسید.

شهید خلیل وقتی یکساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی نیروی انتظامی بود به همراه خانواده به کردستان می‌روند و تا سال ۷۴ در این استان زندگی را سپری می‌کند.

او تا پنجم دبستان را در مدرسه بلال درس خواند و مقطع راهنمایی را در محله سه راه برق در مدرسه امیرکبیر گذراند. دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس ادامه داد و بعد از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد.

شهید تختی نژاد مقطعی را در شهرستان‌های خمیر و قشم خدمت می‌کرد.

وی یکی از جوان‌ترین شهیدان مدافع حرم حضرت زینب (س) است که در سه مرحله به سوریه رفت عازم و آخرین مرحله ماه شعبان امسال راهی سوریه شد و درحالی که ۲۴ ساله بود، ۱۴ خرداد همزمان با ۱۹ ماه مبارک رمضان رمضان در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه درعا در سوریه به شهادت رسید.

خلیل تختی نژاد دومین شهید مدافع حرم از استان هرمزگان و فرمانده عملیاتی، در منطقه درعا سوریه به شهادت رسید.

مزار پیکر پاک این شهید جوان در روستای تخت بندرعباس قرار دارد.

با شهادت خلیل تختی نژاد در سوریه، تعداد شهیدان مدافع حرم از استان هرمزگان به ۲ نفر رسید.

شهید عبدالحمید سالاری فرزند حمزه از اهالی روستای سردر سیرمند از توابع شهرستان حاجی آباد به عنوان اولین شهید مدافع حرم از هرمزگان نیز ۱۲ آذر سال ۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

 

ارسال نظرات