خبرهای داغ:
رسانه های ضد انقلاب همواره به دنبال تطهیر چهره متهمین به جنایت در کشور ایران هستند؛ در این راه سلبریتی های بی سواد نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و به رغم بی‌اطلاعی از جریان پرونده متهمان، وارد ماجرا شده و حاشیه سازی می کنند.
کد خبر: ۹۲۷۱۸۵۴
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسانه های ضد انقلاب همواره به دنبال تطهیر چهره متهمین به جنایت در کشور هستند؛ در این راه برخی سلبریتی ها نیز از آب گل آلود ماهی گرفته و به رغم بی‌اطلاعی از جریان پرونده متهمان، وارد ماجرا شده و حاشیه سازی می‌کنند.

این بار نیز رسانه های معاند و سلبریتی ها در بستر فضای مجازی از پروژه تطهیر فردی معلوم الحال به نام نوید افکاری رونمایی کرده و بر روی آن موج سواری کردند.

نوید افکاری، همان فردی است که مرحوم حسن ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه ای شیراز را پس از فراغت از کار در مقابل منزل او با بریدگی عروق حیاتی گردن به قتل رساند.

پس از این دستگیری افکاری اعتراف کرد که مقتول را در حالی به قتل رسانده که در ترک موتور نشسته و با چاقو به وی حمله ور شده است.

بعدها او در بازجویی ها اعتراف می‌کند که قصد ترور یک نیروی بسیجی را داشته است که ترددهای غیرمنظم آن بسیجی مانع ترورش می شود.

این قاتل همچنین در پرونده خود سابقه حضور در اغتشاشات سالهای پیشین را داشته است به طوری که برادر او نیز با استفاده از تیزبر یکی از ماموران ناجا را به گونه ای مصدوم کرده که بدن او 200 بخیه خورده است.

پس از اعتراف افکاری، پرونده قتل کارمند سازمان آب منطقه ای شیراز با صدور قرار جلب و تنظیم کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی انقلاب شیراز نزد محاکم کیفری یک استان فارس ارسال و با ارجاع پرونده به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان رسیدگی های قضایی شد.


آیا نوید افکاری شکنجه شد؟

رسانه های ضد‌انقلاب پس از دستگیری نوید افکاری مدعی شکنجه این قاتل فراری شدند. اما این ادعا که از سوی خانواده متهمان مطرح شده بود با طرح بحث اعزام متهمان به پزشکی قانونی برای تعیین میزان جراحت، از سوی افکاری تکذیب شد. متهم افکاری پس از طرح این بحث در اداره آگاهی و در حضور وکیل تعیینی خود اعلام می‌کند که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی‌قانونی نمی‌روم.

در اظهارات نوید افکاری که در اداره آگاهی صورتجلسه شده و به امضا و اثرانگشت وی رسیده، قید شده که «نه تنها شکنجه نشده‌ام، حتی توهینی نیز به من صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشک قانونی ندارم».

در این صورتجلسه که مورخ پانزدهم آبان ۹۷ تنظیم شده آمده است: ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه مورخه جاری در ادامه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان، متهم نوید افکاری فرزند حسین با توجه به درخواست مورخه ۱۵ آبان ۹۷ وکیل متهم جناب حمیدرضا جمشیدی اردکانی مبنی بر اینکه متهم توسط پزشکی قانونی معاینه گردد و وجود یا عدم وجود آثار ضرب و جرح اظهارنظر گردد، لذا متهم مذکور از تحت‌نظرگاه خارج و ضمن ملاقات با وکیل اظهار داشت که بنده نه تنها مورد ضرب و جرح قرار نگرفته حتی هیچگونه توهینی نیز به بنده صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشکی قانونی ندارم. در ادامه با توجه به اظهارات متهم نوید افکاری وکیل وی نیز اعلام نمود که نیازی به معرفی به پزشکی قانونی ندارد، لذا مراتب در حضور حاضرین مبادرت به صورت جلسه و به امضا رسید.



نوید ادعای شکنجه را در حضور من رد کرد و به پزشکی قانونی نیامد

در ادامه این ماجرا نیز جمشیدی اردکانی، وکیل تعیینی نوید افکاری ، در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص شکنجه موکلش تاکید کرد که متهم منکر ماجرای شکنجه شده است.


وکیل تعیینی افکاری در دادسرا در پاسخ به این سئوال که نوید افکاری مدعی شده که شکنجه شدم گفت: من در آن زمان وکیل متهم بودم و درخواست کردم که موضوع رسیدگی شود. نامه از بازپرس پرونده گرفتم و البته بازپرس گفت که شکنجه صحت ندارد ولی برای رسیدگی و بررسی قانونی همکاری کرد و دستور داد.

وی ادامه داد: در آنجا به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم .

جمشیدی اردکانی خاطرنشان کرد: در آن زمان رییس دایره قتل اداره آگاهی شیراز خواست که موضوع صورتجلسه شود. من برای بار آخر به نوید گفتم که اگر شکنجه شدی می خواهم تو را به پزشکی قانونی ببرم و هیچکس شما را تحت فشار قرار نمی دهد؛ اما گفت که با من خوش رفتاری کردند.

جمشیدی اردکانی گفت: من تا در این حد با نوید صحبت کردم که «نوید جان، شما اگر مورد شکنجه قرار گرفتی و من الان نامه آوردم که شما را به پزشکی قانونی ببرم» نوید قبول نکرد. من پرسیدم «آیا در آنجا با شما بدرفتاری می کنند؟» گفت « نه اتفاقا، بدرفتار نیستند.» به او گفتم «این حق تو است که بروی» و او هم گفت « نه شکنجه نشدم.

جمشیدی اردکانی تاکید کرد: بازپرس آدم شریفی بود و کار خود را خیلی دقیق انجام می داد و اصولا موارد قانونی را رعایت می‌کرد.

وی بیان داشت: من خطای خاصی در دادرسی دادسرا ندیدم وگرنه ایراد می گرفتم؛ یک بار بحث شکنجه مطرح شد که درخواست دادم و بازپرس هم سریعا دستور داد که ما به اداره آگاهی مراجعه کنیم ولی خود آن‌ها نخواستند که به پزشکی قانونی ارجاع شود.

جمشیدی اردکانی در مورد اینکه برخی مدعی شدند که روند رسیدگی به پرونده قانونی نبوده است، گفت: من پرونده را مطالعه کردم بازپرس، مواد قانونی را در این پرونده رعایت کرد.

 

تأیید حکم قصاص برای نوید افکاری

سرانجام با برگزاری دادگاه علنی، ارتکاب نوید افکاری به قتل مرحوم ترکمان محرز و حکم به قصاص متهم صادر می شود که این حکم از سوی دیوان عالی کشور نیز تأیید می شود.

اما حاشیه سازی شبکه ها و رسانه های ضد انقلاب خارج نشین که همواره پای ثابت پرونده های افراد ستاره داری است که در ایران جان هم وطنان را تهدید کرده اند؛ این رسانه ها قصد جریحه دار کردن افکار عمومی را داشته و در تلاش هستند تا حس ناامنی را به جامعه القا کنند هیچ گاه نتواسته اند مخل امنیت کشور شوند اما لازم است قوه قضاییه در برابر این اقدامات ضد انقلاب ها چون گذشته بایستد.

 

رئیس کل دادگستری فارس: محاکمه با محکم ترین استدلالات قضایی انجام شد
 
 
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس گفت: اراده قضات انقلابی دادگستری در اجرای عدالت و مبارزه با فساد با هجمه های رسانه های غربی متزلزل نمی شود گفت: پرونده قتل محکومی که مورد حمایت رسانه‌های غربی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است، طی یک فرایند قانونی کاملاً شفاف رسیدگی و دادگاه وی به صورت علنی برگزار شده است .
 
این مقام قضایی استان فارس با اشاره به اینکه تحقیقات این پرونده در دادسرا توسط دو تن از بهترین بازپرسان مجموعه انجام و کلیه روند قانونی، تحقیقات و قرار صادره با محکم ترین استدلالات قضایی انجام شده‌است گفت: در دادگاه نیز شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس با تعدد قاضی و به صورت علنی محاکمه را برگزار کردند. با وجود این تعداد قاضی خبره و همچنین نظارت قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور، امکان نادیده گرفته شدن ادله و مدارک عملاً وجود ندارد.
 
رئیس کل دادگستری فارس با انتقاد از کسانی که بدون علم و اطلاع، روند قضایی پرونده ای را زیر سوال می‌برند گفت: با اقدام این فرد و همدستانش یک انسان به قتل رسیده و خانواده‌ای داغدار و فرزندان خردسال مقتول بی‌سرپرست شده‌اند.
 
وی با طرح این سوال که آیا کسانی که داعیه حمایت از این قاتل را دارند می‌توانند به حقوق شرعی و قانونی خانواده مقتول بی‌توجه باشند تاکید کرد: گریز از مجازات شرعی و قانونی که حق مسلم خانواده مقتول و اولیاء دم می‌باشد با متوسل شدن به حربه‌های جوسازی امری مذموم است و بی تردید وجدان های بیدار و مردم آگاه ادعای شخصی را که از شرف، انسانیت و ورزشکار بودن صحبت می‌کند، در حالی که  با قساوت تمام و طرح و برنامه یک انسان را با ضربه چاقو از پشت به قتل رسانده باور نخواهند کرد .
 
حال با توجه به مستنداتی که از پرونده افکاری منتشر شده و دروغ هایی که رسانه های ضدانقلاب مطرح کرده اند، به راحتی می توان نتیجه گرفت که هدف برخی جریان های داخلی و خارجی و حتی خود افکاری، فرار از مجازات به بهانه چنین جوسازی هایی است.
 
بدون شک ورود جدی قوه قضائیه در دیدگاه رسانه ای به چنین پرونده هایی و ارائه اسناد مستند درباره پرونده های اینگونه، راه را بر حاشیه سازی برخی افراد غیرمطلق و مغرض داخلی می بندد؛ راهکاری که در پرونده نوید افکاری و پرونده های مشابه راه روشنگری برای افکار عمومی را باز می گذارد.
 
/منبع: دانا/
ارسال نظرات
پر بیننده ها