استاندار ایلام با بیان اینکه مدیران استان ایلام به جای قوانین دست و پاگیر به دنبال حل مشکلات مردم باشند، گفت: برای دستیابی به توسعه باید رابطه معناداری بین مراکز علم وفناوری، دانشگاه ها و صنعت ایجاد شود.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۲۶
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان با حضور قبادیان معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صمت در محل استانداری ایلام، اظهار کرد: ‌برخی مدیران در خصوص تفسیر قوانین آئین نامه ها و مقررات نباید تفسیر به رای کنند بلکه سعی کنند با افق دید بلند در جهت رفع مشکلات مردم و برداشتن موانع پیش روی تولید حرکت کنند.

وی گفت: ‌به دنبال قوانین و دستورالعمل هایی باشيم که گره از مشکل تولید و مردم باز کنند، از مدیرانی که در قوانین و مقررات دنبال ایجاد مانع برای تولید و اشتغال هستند انتقاد دارم و در این راستا به یکی دو نفر از آنان تذکرات لازم داده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: ‌اکثر مدیران ما فعالیت و تلاش بسیار خوبی دارند در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری دستاوردهای بسیار خوبی در استان داشته ایم که این حاصل تلاش های مدیران دستگاه های اجرایی و استان است.

سلیمانی دشتکی افزود: برای تحول و توسعه‌ باید یک رابطه مستمر و فعال بین پارک علم و فناوری، مراکز علمی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی با یکدیگر و همینطور با دستگاه‌های اجرایی سیستم اداری سیستم اقتصادی کشور و ایضا مجموعه‌های صنعتی و تولیدی ایجاد کرد.

وی گفت: با تلاش ها، پیگیری ها و سختی‌های فراوان مجموعه‌ای از ساختمان‌های نیمه کاره و بلا استفاده را از طریق شهرداری در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار داده ایم که نسبت به احداث جایگاه و مکان مناسب اقدام لازم صورت گیرد و در حال حاضر در حال ساخت و ساز و تعمیر مکان‌های واگذار شده هستند.

استاندار ایلام اظهار کرد: اخیراً هم دانشگاه ایلام موافقت کرده که ۲۵ هکتار برای مرکز علم و فناوری در دانشگاه ایلام  واگذار کند تا نسبت به احداث پارک علم و فناوری در دانشگاه و مجموعه کارگاه ها و آزمایشگاه های نخبگان در این دانشگاه اقدام شود.

وی گفت: در حال حاضر با یک مشکل بزرگ در کشور و استان مواجه هستیم و آن مهاجرت نخبگان و فعالین فناوری به کشورهای دیگر هست و این یک معضل بسیار بزرگ برای ما است.

استاندار ایلام بیان کرد: باید تلاش کرد رابطه معناداری بین مراکز علمی تحقیقاتی و مراکز صنعتی و تولیدی برای کاربردی کردن آموزش‌های لازم و همین طور استفاده مراکز از دستاوردهای علمی ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی افزود: دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فناوری و پارک علم و فناوری  استان ایلام هنوز به آمادگی لازم برای کاربردی کردن علوم خود دست نیافته اند، البته در این راه قدم های خوبی برداشته شده ولی هنوز به شرایط مطلوب فاصله است.

استاندار ایلام بیان کرد: باید کارگروهی با محوریت اداره کل صمت به همراه پارک علم و فناوری و دانشگاه ها ایجاد شود و نسبت به بررسی ایده‌های فناورانه و جدید اقدام و ارتباط بین صنعت تولید و مراکز علمی دانشگاه ها و پارک علم و فناوری را ایجاد شود.

ارسال نظرات