خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین خبر داد:

فردا، مانور بازگشایی مدارس برگزار می شود/ دسترسی بیش از ۹۵ درصد از دانش آموزان به آموزش در بستر مجازی

حبیبی گفت: در واقع آغاز سال تحصیلی به صورت مانور خواهد بود و در هفته اول بازگشایی، میزان آمادگی مدیران مدارس، نحوه ضدعفونی کلاس ها، استقبال دانش آموزان و عکس العمل والدین در پایان هفته مورد ارزیابی قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۲۵۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس در شرایط کرونا و وضعیت قرمز قزوین بیان کرد: با توجه به مصوبات وزارت آموزش و پرورش و مصوباتی ستاد ملی کرونا در جلسه دولت، اولا سلامت دانش آموزان در اولویت اول بوده و آموزش به هیچ وجه تعطیل بردار نیست ولو اینکه آموزش حتی اگر حضوری نباشد به شیوه‌های دیگر ادامه خواهد داشت. 

 

وی با اشاره به تاثیر همه گیری بیماری کرونا در سطح جهان و کشور گفت: کرونا در حوزه اقتصاد و آموزش آسیب های زیادی وارد کرد و موجب افت تحصیلی دانش آموزان شد و این امر را باید بپذیریم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها توسط ستاد ملی کرونا، در روز ۱۵ شهریورماه به طور همزمان در سراسر کشور مصوب شده و آموزش و پرورش و دانشگاه ها برنامه ریزی لازم را برای بازگشایی انجام داده اند. اما نحوه بازگشایی به صورت حضوری یا مجازی یا نیمه حضوری بستگی به وضعیت کرونایی استان ها دارد.

 

حبیبی عنوان کرد: چهار وضعیت در این خصوص تعریف شده که شامل وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و سفید می باشد. آنچه در دستورالعمل قرار دارد بر اساس وضعیت قرمز، عملا امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد. در وضعیت نارنجی نیز امکان برگزاری کلاس حضوری وجود ندارد و در وضعیت زرد با پنجاه درصد ظرفیت و حداکثر بین ۱۰ تا ۱۵ نفر، کلاس ها برگزار می شود و نهایتا در وضعیت سفید، کلاس ها با روال معمول اما با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. 

 

وی با اشاره به عدم دسترسی سی هزار نفر از دانش آموزان به گوشی و تبلت در استان تصریح کرد: باید بپذیریم کرونا در حال حاضر یک مولفه و آیتم اثر گذار در زندگی ماست و باید در پیوست تمام برنامه ها، کرونا گنجانده شود. بر همین اساس در حوزه آموزش باید بدبینانه ترین حالت را در نظر گرفت. یعنی اگر مبنای آموزش ها به صورت مجازی باشد لذا بستر این امر باید فراهم شود.

 

جانشین ستاد کرونا استان قزوین افزود: بررسی ها نشان می دهد حدود ۹۰ درصد جمعیت هدف، چه از طریق رسانه ملی و شبکه آموزش و همچنین دسترسی به اینترنت می توانند آموزش ها را به صورت مجازی دریافت نمایند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد که بیشتر در مناطق روستایی و کم جمعیت می باشند، فعلا دسترسی به آموزش از طریق شبکه آموزش و بستر مجازی ندارند.

 

حبیبی ادامه داد: لذا صدا و سیما، مخابرات و اداره کل فناوری اطلاعات مکلف هستند این بستر را فراهم نمایند و اگر امکان نداشت، آموزش و پرورش به شیوه حضوری با فرستادن معلم، آموزش این تعداد را پوشش می دهد. 

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: بحث تبلت و اینترنت از موضوعاتی است که دغدغه ما می باشد و با هماهنگی های انجام شده با کمیته امداد، بهریستی، ستاد اجرایی فرمان امام و خیرین تا جایی که امکان دارد این ظرفیت برای جامعه هدف مهیا شود. 

 

وی افزود: پیش بینی ما این است که بیش از ۹۵ درصد بتوانیم این پوشش را انجام دهیم و مابقی بصورت حضوری از طریق معلم انجام خواهد شد. لذا تلاش ما این است که حتی یک نفر هم، چه از آموزش حضوری و چه از آموزش مجازی محروم نماند.

 

حبیبی گفت: در واقع آغاز سال تحصیلی به صورت مانور خواهد بود و در هفته اول بازگشایی، میزان آمادگی مدیران مدارس، نحوه ضدعفونی کلاس ها، استقبال دانش آموزان وعکس العمل والدین در پایان هفته مورد ارزیابی قرار می

گیرد.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها