تشریح سبک زندگی حسینی(ع) برای بانوان محله باهنر قرچک

خبرگزاری بسیج: نشست بصیرتی سبک زندگی حسینی درمحل پارک بانوان محله باهنر به همت پایگاه شهید فتحی حوزه حضرت زینب (س) قرچک برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۷۲۳۳۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبر نگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عابدی کارشناس مذهبی در این همایش گفت: استکبار ستیزی و ظلم ستیزی یکی از بزرگترین درس های امام حسین (ع) از قیام عاشورا و وظیفه اصلی پیروان سید الشهدا (ع) پیگیری اهداف امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: بزرگترین و نخستین درس امام حسین(ع) برای ممالک اسلامی از جمله کشورمان درس گرفتن از عاشورا و استکبار ستیزی است چرا که سید الشهدا (ع) در برابر مستکبر زمانش ایستاد.

وی بیان کرد: یزید زمان، امام حسین(ع) را مخیر کرده بود که بین شمشیر یا ذلت و بیعت و کنار آمدن با طاغوت یکی را انتخاب کند اما درس امام حسین(ع) هیهات من ذله بود.

حجت الاسلام عابدی اظهار داشت: خداوند و رسول خدا (ص) نخواسته اند که ما با طاغوت کنار بیاییم و  دست در دست یزیدیان زمان بگذاریم.

وی تاکید کرد: استکبار ستیزی درس بزرگی است که در ۴۰ سال گذشته به برکت انقلاب و رهبری های امام راحل و خلف شایسته ایشان در جبهه مقاومت، مقابل تمام تهدیدها ایستاده اند و این درس بزرگ همه ساله در محرم و عاشورا تکرار می شود.

این کارشناس مذهبی ، احیای نماز و توجه به نماز اول وقت، دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر و توجه به مساله حجاب را از ویژگی های پیروان امام حسین (ع) دانست.

عابدی تاکید کرد: نباید به بهانه اثر گذار نبودن امر به معروف و نهی از منکر که دفاع کردن خط سید الشهدا است، در احیای این فرایض کوتاهی کنیم، مردم باید این فرایض را احیا  کنند تا حتی در صورت نداشتن اثر، به وظیفه الهی عمل کرده باشند.

وی بیان کرد: مساله حجاب تنها مختص  مجالس امام حسین(ع)، محرم، اماکن مقدسه کربلا، مشهد و مراکز دینی نیست بلکه حفظ حجاب و رعایت مرز محرم و نامحرم در تمامی شرایط لازم است./س.افرایی

ارسال نظرات