خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

تلاش برای ریشه کنی بیسوادی ۲ درصدی در استان در ایام کرونایی

اصغری گفت: ۲ درصد جامعه آماری استان بیسواد هستند که بنا داریم در راستای ریشه کنی بیسوادی اقدامات مناسبی در استان انجام گیرد.
کد خبر: ۹۲۷۲۶۷۲
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در چهارمین شورای آموزش و پرورش که به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مدیران نواحی برگزار شد بیان کرد: بازگشایی مدارس و دغدغه اولیا برای حضور دانش آموزان در مدرسه، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی نظارت جدی در بحث سلامت دانش آموزان داشته باشد و آموزش و پرورش نیز حداکثر سخت‌گیری‌ها را در ارتباط با پروتکل های بهداشتی اعمال نماید.

وی گفت: همچنین تاکید شد برگزاری کلاس ها به صورت حضوری با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و نظارت مستمر بهداشت و درمان برقرار شود.

اصغری در ادامه با اشاره به صورت جلسه دوم شورا اظهار کرد: در ارتباط با وضعیت اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی که اردوگاه بسیار بزرگ و از ظرفیت‌های مهم استان قزوین است با توجه به ظرفیت این اردوگاه باید به سمت یک اردوگاه ملی حرکت کنیم چرا که ظرفیت خوبی برای توانمندسازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

این مسوول ادامه داد: اردوگاه یانس آباد شامل ۱۰۸ هکتار زمین است که در حال حاضر برای دریافت سند ۸۳ هکتار اقدام شده و برای دریافت باقیمانده اسناد مالکیت اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع سوادآموزی آفرود: ۲ درصد جامعه آماری استان بیسواد هستند که بنا داریم در راستای ریشه کنی بیسوادی اقدامات مناسبی در استان انجام گیرد.

دکتر اصغری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی که در طول یک ماه گذشته انجام دادیم احصا اسامی همه افراد بی‌سواد از مرکز آمار کشور بود که با کمک مسوولان و بخشداران و فرمانداران امر ریشه کنی بیسوادی در استان تسریع خواهد یافت.

اصغری گفت: از دیگر مصوبات جلسه اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی جهت تجهیزات مصرفی هنرستان و رشته های کاردانش و فنی حرفه ای است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها