مطالبه حامیان پویش نجات شاهوار اینبار به کمیسیون اصل نود مجلس رسید+ تصاویر

جمعی از مردم بسطام و شاهرود روز گذشته با حضور در مجموعه تاریخی بایزید بسطامی شهر بسطام و در مقابل دفتر امام جمعه این شهر، ضمن قدردانی از مواضع آگاهانه و عادلانه ائمه جمعه شاهرود و بسطام، اینبار متقاضی بررسی موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شدند.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۲۰
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جمعی از مردم بسطام و شاهرود با حضور در مجموعه تاریخی بایزید بسطامی شهر بسطام و در مقابل دفتر امام جمعه این شهر، ضمن قدردانی از مواضع آگاهانه و عادلانه ائمه جمعه شاهرود و بسطام، اینبار متقاضی بررسی موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شدند.
سید علی رضوی نسب، امام جمعه بسطام با بیان اینکه شاهوار منابع آبی شهرستان شاهرود است و با پول نمی‌توان آن را دوباره ساخت، گفت: این نعمتی است که خدا در اختیار ما به رایگان قرار داده و با پول نمی‌توان ذخیره آب و محیط زیست تخریب شده را مجدداً ساخت.
وی افزود: اینکه مردمی که اینجا هستند بدون نفع شخصی تنها برای حفظ میراث کهن و سرمایه عظیم شاهوار دلشان می‌سوزد و این امر را باید مسئولان ما بشنوند چرا که ما در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و مسئولان باید این حرف‌ها را گوش دهند، همچنین می‌بایست مسئولان مستنداتی که گردآوری شده را پیگیری کنند اسناد و مدارکی مانند طومار مردمی می‌بایست مد نظر قرار گیرد.
امام جمعه بسطام با بیان اینکه مسئولان نگران هستند و فرماندار شاهرود نیز طی تماس تلفنی با بنده اظهار داشت که حرف‌های مردم را می‌شنود و بعد به جمع بندی می‌رسد که البته گویا مقداری هم به جمع بندی رسیده‌اند، اما حتماً باید این موضوعات در شورای تأمین که در هفته جاری برگزار می‌شود لحاظ شود همچنین باید بگوییم که مردم ما با تولید و اشتغال مخالفتی ندارند، اما مخالف از بین رفتن منابع طبیعی خود هستند.
امیرحسین ولیان، نماینده شبکه تشکل‌های زیست محیطی شهرستان شاهرود با بیان اینکه مردم در گروه‌های مختلف در کنار امامان جمعه خود ایستاده‌اند و به دنبال پایان تخریب‌ها در شاهوار هستند، گفت: چطور می‌شود که دادستان مرکز استان سمنان به شاهوار می‌رود تا تخریب‌ها را مشاهده کند، اما هیچکس به‌جز مسئولان معدن همراه او نیست؟ ما از قوه قضائیه گلایه داریم، زیرا اگر قرار است قضاوتی صورت گیرد باید صحبت‌های دو طرف شنیده شود مسلماً وقتی یک طرف داستان حضور داشته باشد، ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
وی همچنین ضمن گلایه از مسئولین نسبت به عدم تعطیلی دائم معدن بوکسیت تاش تا کنون، از ارسال درخواستی مردمی به علی اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی جهت طرح و بررسی این موضوع در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار