با آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دخترانه معلم شهرستان بردسکن باحضور فرماندار ،امام جمعه بردسکن،دادستان ،فرمانده سپاه ناحیه بردسکن،جانشین فرماندهی انتظامی،سرپرست اموزش پرورش ودیگر روسای ادارات زنگ شکوفه ها با شعار فن آوری نوین ،استمرار یادگیری تربیت تمام ساحتی به صدا در امد.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۶۸
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
به گزارش  خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی؛ فرماندار بردسکن در این مراسم گفت: فرارسیدن بازگشایی مدارس را اتفاق مبارکی می‌دانیم چرا که بازگشایی مدارس موجب شادابی و امید و تزریق روح تازه‌ای در جامعه می‌شود.

مجتبی شاکری در آیین نواختن زنگ اغاز سال تحصیلی در مدرسه معلم بردسکن اظهار کرد: معلمان و دانش آموزان در کنار هم آغاز گر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و ساختن نخبه‌ها برای فردای ایران اسلامی آباد و متفکر و دانشمند خلاق خواهد بود و بدون شک این دانش آموزان فعلی سازنده آینده کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است افزود: فصل شکوفایی درس و مدرسه و آموزش و نشاط اجتماعی و فرهنگی شروع شده است و امیدواری به آینده کشور بیشتر از قبل خواهد بود.

رئیس شورای آموزش و پرورش بردسکن با تاکید بر رعایت پروتکل‌های ستاد ملی و استانی کرونا در مدارس شهرستان اظهار کرد: همه معلمان و مدیران و دانش آموزان موظف هستند تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و ضد عفونی و ماسک و فاصله اجتماعی را طبق پروتکل‌های صادر شده رعایت کنند تا نسل آینده ساز ما بتوانند به فراگیری علم و دانش و تعلیم و تربیت بپردازند و دغدغه دیگری نباشد.

شاکری گفت: مهارت آموزی سلامت در سال تحصیلی جدید کرونایی در اولویت کاری معلمان و مدیران مدارس قرار بگیرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش بردسکن هم گفت: تمامی ۲۰۰ مدرسه شهرستان بردسکن دایر است و در ۶۰ درصد از مدارس حضور دانش آموزان در ایام هفته ۱۰۰ درصدی می‌باشد.
 
حبیب الله حاجی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در مدارس عشایری، روستایی و مدارسی که به لحاظ دانش آموز جمعیت کمتری دارند، دانش آموزان در ایام هفته ۱۰۰ درصد حضور دارند و در مابقی مدارس با ظرفیت ۵۰ درصد به صورت روز‌های زوج و فرد فعالیت‌های درسی خود را ادامه خواهند داد.
 
وی از آماده سازی و تجهیز تمامی مدارس به دستگاه‌های ضدعفونی کننده ورعایت دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی خبرداد وگفت:تمامی تدابیر لازم اتخاذ شده است و والدین هیچ نگرانی دراین رابطه نداشته باشند.
 
سرپرست آموزش و پرورش بردسکن از رونمایی پیام رسان شاد دو خبر داد و گفت: خانواده‌های می‌توانند این پیام رسان را نصب و از طریق مدارس مربوطه دانش آموزان خود را لینک کنند.
 
وی بیان کرد: خوشبختانه تمامی مدارس شهرستان بردسکن به اینترنت متصل هستند و تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی با توجه به اینکه باید دست ورزی داشته باشند به صورت ۱۰۰ درصد حضور در مدرسه را باید داشته باشند که دراین رابطه نیز تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود.
 
وی عنوان کرد: اگر چه با بازگشایی مدارس هیچ کلاس درسی بدون معلم نداریم، ولی باید گفت: ۵۰ درصد مدارس شهرستان بردسکن تخریبی و فرسوده و نیازمند بازسازی هستند که دراین راستا مشارکت خیران و مدرسه سازان را می‌طلبد.
 
وی همچنین گفت: بوفه تمامی مدارس تعطیل، ولی برنامه‌های حوزه تربیتی، برگزاری صحبگاه دانش آموزی و اقامه نماز با رعایت شیوه‌های بهداشتی همه روزه در مدارس اجرا می‌شود.
 
وی به اجلاسیه اخیر روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین از برنامه‌های اولویت دار آموزش و پرورش بردسکن در سال تحصیلی جدید است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها