مسئول بسیج مهندسین صنعتی سمنان در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان

ارتقاء توانمندی و توسعه فضای کسب و کار جهت شتاب در تولید مهم‌ترین اولویت بسیج مهندسین

مهندس رحیمیان با تاکید بر ضرورت اجتناب از موازی‌کاری و انسجام اقدامات برای عارضه‌یابی و کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، گفت: تعامل و هم افزایی بسیج مهندسین صنعتی و مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی برای اجرای طرح صنعت یار ضروری است.
کد خبر: ۹۲۷۳۱۵۲
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، جلسه ای با حضور مهندس آل بویه مدیر عامل شرکت شهرک ها ی صنعتی استان سمنان، جلالی رئیس تخصصی بسیج اقشار و مهندس رحیمیان مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان سمنان تشکیل و در خصوص تفاهم نامه مشترک با شرکت شهرک های صنعتی استان و همچنین نحوه همکاری دو سازمان بحث و تبادل نظر شد.

مهندس رحیمیان گفت: ارتقاء توانمندی، افزایش قابلیت در بنگاه‌ های اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار از مهم‌ترین اولویت جامعه بسیج مهندسین در همکاری با شرکت شهرک‌ های صنعتی استان سمنان است. همچنین ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای دسترسی به اهداف طرح‌های توانمندسازی، برگزاری تورهای صنعتی برای بازدید از واحدهای صنعتی موفق و نیز دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مدیران و کارکنان واحدهای تولیدی با هدف فرهنگ سازی در موضوع ارتقاء توانمندی و افزایش قابلیت در بنگاه‌های اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار انجام می‌شود.

مهندس رحیمیان با تاکید بر ضرورت اجتناب از موازی‌کاری و انسجام اقدامات برای عارضه‌یابی و کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، اضافه کرد: تعامل و هم افزایی بسیج مهندسین صنعتی و مسوولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان برای انجام فعالیت‌های حوزه عارضه یابی و احیاء صنایع کوچک و متوسط و پیشبرد اهداف لازم است.

مهندس آل بویه با توجه به استقرار بیش از یک هزار و دویست واحد در شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار داشت: پایش و عارضه‌یابی 700 واحد صنعتی این استان توسط سازمان بسیج مهندسین صنعتی ظرفیت مطلوبی برای توسعه است.

همچنین از این امر می‌توان علاوه بر ارتقاء توانمندسازی و افزایش قابلیت واحدهای صنعتی نیمه فعال و احیا واحدهای راکد برای شتاب تولید در واحدهای صنعتی شاخص بهره برد.

مهندس آل‌بویه بر اهمیت بازگشت حتی یک واحد صنعتی به چرخه فعالیت تاکید و اضافه کرد: پایش و عارضه‌یابی در تصمیم‌گیری برای چگونگی فعالیت، بهره‌وری و بازگشت به چرخه تولید واحدهای مستقر شرکت شهرک‌های استان سمنان موثراست.

 مهمترین مصوبات این جلسه عبارتند از:

1- برگزاری جلسه کارشناسی جهت یک پارچه نمودن فرم های پایش و توجیه گروه های  پایشگر

2- تشکیل تیم های پایش جهت عارضه یابی از واحدهای صنعتی با ترکیب نمایندگان بسیج، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت

3- اولویت پایش از واحدهای راکد و دارای مشکل شهرک صنعتی شهرستان سمنان که لیست آنها موجود است تا تعیین تکلیف شوند سپس پایش واحدهای نیمه فعال و واحدهای پراهمیت دارای عارضه

4-تشکیل کارگروه صنعت با ریاست مهندس محبوبی معاون صنعت سازمان صمت برای حل مشکلات احصا شده توسط تیم های پایش یا ارجاع به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان

5-دبیری این جلسات با سازمان بسیج مهندسین صنعت استان می باشد

انتهای پیام/

ارسال نظرات