خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین:

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه/تهدیدهای کرونا باید تبدیل به فرصت جهت دانش اندوزی شود

حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: باید از این تهدیدی که شیوع کرونا ایجاد کرده استفاده بهینه کرده و این تهدید را تبدیل به فرصتی برای ایجاد ظرفیت های جدید کنیم و طلاب با توجه به این وضعیت، به گونه ای از ظرفیت های کلاس غیر حضوری استفاده کنند که از تحصیل باز نمانند.
کد خبر: ۹۲۷۳۴۴۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با حضور آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه های علمیه، معاونت های حوزه علمیه و طلاب در مدرسه سردترین قزوین برگزار شد.

 

 حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا مدیر حوزه های علمیه استان قزوین،

ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و شهدای ۱۷ شهریور بیان کرد: شهدا برگردن ما حق حیات دارند. نه تنها حق حیات مادی بلکه حق حیات معنوی دارند چرا که زندگی دنیوی و زندگی معنوی و دینی خود را مدیون آنها هستیم.

 

وی گفت: ما میراث دار خون شهدایی هستیم که رفتند و امروز ما توفیق ادامه راه ایشان را پیدا کردیم و با استعانت از نگاه شهدا در حمایت از دین الهی، امروز باید جهاد کنیم و این جهاد، جهاد همه جانبه است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین اظهار کرد: در عصری به سر می بریم که بسیاری از دولت های جهان به هیچ یک از اصول اخلاقی پایبند نیستند و عدالت، حقوق بشر، استقلال چیزی هایی است که انکار آنها توسط هیچ دولتی صورت نمی گیرد بلکه آنچه اینها را منکر می شود استفاده ابزاری از آنهاست.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا عنوان کرد: امروز ما میراث دار و ادامه دهنده راه شهدا از صدر اسلام، روز عاشورا و شهدای انقلاب هستیم که ما را متوجه مسوولیت سنگینی می کند که بر عهده ما نهاده شده و از سوی با توجه به موج ضد اخلاق و فرهنگ که در جهان وجود دارد که از هیچ ابزاری برای مقابله با ارزش های اسلامی فروگذار نمی کند، مسوولیت ما را در پرداختن به سیره و آرمان شهدا سنگین تر می کند.

 

وی افزود: ما در جامعه نسبتا ناسالمی هستیم که باید با اشراف بر این نااخلاقی ها به گونه ای رفتار کنیم که شرمنده شهدا نشویم.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به گستردگی شیوع کرونا در جهان و تاثیر آن بر ارتباطات اجتماعی و زندگی فردی اضافه کرد: باید از این تهدیدی که شیوع کرونا ایجاد کرده استفاده بهینه کرده و این تهدید را تبدیل به فرصتی برای ایجاد ظرفیت های جدید کنیم و طلاب با توجه به این وضعیت، به گونه ای از ظرفیت های کلاس غیرحضوری استفاده کنند که از تحصیل باز نمانند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها