خبرهای داغ:

والدین نگران دانش‌آموزان نباشند/درصد ابتلا دانش آموزان به کرونا کمتر از یک درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: عموماً در دانش‌آموزان خطر ابتلا به کرونا و عوارض بیماری کم است و والدین نگران آن‌ها نباشند.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۴۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
والدین نگران دانش‌آموزان نباشند/درصد ابتلا دانش آموزان به کرونا کمتر از یک درصدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در نشست ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا در شهرستان شاهرود اظهار کرد: تا صبح امروز تعداد کل دانش‌آموزانی که با تشخیص کرونا در کشور بستری شده‌اند، ۳۰ هزار نفر هستند که چهار هزار و ۲۷۶ نفر زیر ۱۸ سال مثبت قطعی بوده‌اند.
چمن بیان کرد: تاکنون تعداد قربانیان مبتلا به کرونا در کشور ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که تقریباً یک درصد آن‌ها زیر ۱۸ سال هستند.
وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان شاهرود هیچ مرگ زیر ۱۸ سالی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و تعداد افراد زیر ۱۸ سال که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده، ۴۸ مورد بوده است و در این رنج سنی سه نفر نیز بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: با این اعداد و ارقام ریسک واقعی ابتلا به کرونا در افراد زیر ۱۸ سال زیاد نیست و عوارض و انتقال آن به دیگران کمتر است.
چمن تصریح کرد: عموماً در دانش‌آموزان خطر ابتلا به کرونا و عوارض بیماری، مرگ و انتقال آن به دیگران کم است و دانش‌آموزان به خاطر سیستم ایمنی بالا راحت‌تر از این بیماری عبور می‌کنند و البته درصد ریسکی هم وجود دارد؛ اما مشغولیت ذهنی مردم در این زمینه زیاد است.
وی با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان نگران نباشند، خاطرنشان کرد: باید از تراکم و اجتماع دانش‌آموزان در فضای بسته جلوگیری و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و مراقبت‌های لازم برای مقابله با کروناویروس صورت گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها