معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: سپاه برای رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی ورود کرده و آمادگی دارد تا نسبت به احداث و تکمیل برخی پروژه‌های معطل استان سمنان اقدام کند.
کد خبر: ۹۲۷۳۶۹۷
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
سپاه آماده احداث و تکمیل برخی پروژه‌های معطل استان سمنان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی در محرومیت‌زدایی با حمایت بسیج سازندگی در سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: خوشبختانه سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور همواره در خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم حضور داشته و نقش مؤثری ایفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این مجموعه ارزشمند نظام در اقدامات اجرایی و خدمات‌رسانی مؤثر خود به مردم، اقدامات ماندگار و بزرگی را به انجام رسانده که می‌توان به مشارکت و همکاری بسیج در طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور اشاره کرد که سبب شد تا امروز، جمهوری اسلامی ایران در میان سایر کشور‌های منطقه و جهان، کمترین مشکلات را در این خصوص داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به حضور سپاه پاسداران در مقوله سازندگی و مدیریت بحران در کشور تصریح کرد: نقش سپاه در زلزله سر پل ذهاب، نقشی بی‌بدیل بود و یکی از نهاد‌هایی که به بهترین شکل و باکیفیت خوب در رفع مشکلات بر جای مانده و بازگشت زندگی مردم به روال عادی بسیار خوب عمل کرد، سپاه پاسداران است.
فخری اضافه کرد: استقرار و تلاش سپاه پاسداران استان در بحث سیل استان لرستان در بهترین شکل ممکن و با بهترین کیفیت به انجام رسید و در این مدت، شاهد اقدامات چشمگیر این نهاد در امر بازسازی روستا‌های تخریب شده براثر سیل مخرب سال گذشته بوده‌ایم.
او گفت: با عنایت به اعتماد مردم و نظام به سپاه پاسداران و تعامل مفید و سازنده این نهاد با دستگاه‌های اجرایی، مأموریت محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف روستایی کشور و استان به بسیج سازندگی سپاه سپرده شده است و در این راستا، مردم‌دوستی و محرومیت‌زدایی در اولویت برنامه‌های این مجموعه قرار گرفته و خوشبختانه شاهد اجرای طرح‌های زیربنایی و عمرانی مطلوب در استان هستیم.
وی افزود: علی‌رغم آنکه بسیج سازندگی و سپاه نگاه انتفاعی به پروژه‌های عمرانی ندارند، اما خوشبختانه مجموعه سپاه و به‌ویژه بسیج سازندگی از لحاظ فنی بسیار پیشرفت کرده و اقدامات مؤثری را در استان به انجام رسانده است.
فخری خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۵، هیأت دولت نسبت به اصلاح قانون بسیج سازندگی اقدام کرد و در این راستا مقرر شد، پروژه‌های عمرانی با همکاری گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سپاه به انجام رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: به‌منظور احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی استان، دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌های موردنظر خود را به استانداری سمنان اعلام کرده و در این راستا، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز آمادگی دارد تا اعتبارات موردنیاز جهت تکمیل این پروژه‌ها را تأمین کند.
او تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به سیاست‌های عالی نظام در جهت رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی ورود کرده و در این راستا آمادگی دارد تا نسبت به احداث و تکمیل برخی پروژه‌های معطل استان سمنان اقدام کند.
فخری گفت: بسیاری از مدیران اجرایی استان، بسیجی و از یادگاران دفاع مقدس استان و کشور بوده و با تفکر بسیجی آماده همکاری و مشارکت با سپاه پاسداران در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان هستند و امیدواریم در سایه‌سار این همکاری و تعامل شاهد تسریع در اتمام پروژه‌های عمرانی استان باشیم. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها