قدرت الله یادگاریفرد با بیان اینکه آموزشکده فنی و حرفهای پسران لارستان در سال ۱۳۸۰ در ساختمانی خیرساز در شهر خور و با دو رشته الکتروتکنیک(برق صنعتی) و کامپیوتر(نرمافزار) با پذیرش ۶۰ دانشجو شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ مجوز دوره کاردانی شبانه در رشتههای یاد شده اخذ و از مهرماه ۱۳۸۵ رشته حسابداری بازرگانی نیز به آنها اضافه شد.
وی در گفتوگو با خبرنگار فارس در لارستان، با اشاره به اینکه با تلاش مسئولین و مساعدت وزارت علوم در سال ۱۳۸۷ مجوز شبانه رشته حسابداری بازرگانی و در سال ۱۳۹۴ و مجوز ایجاد رشته الکترونیک عمومی در هر دو دوره روزانه و شبانه به این واحد آموزشی داده شد، افزود: در سال ۱۳۹۵ موافقت اصولی با ایجاد مقطع کارشناسی ناپیوسته در دو رشته الکترونیک عمومی و نرمافزار کامپیوتر صادر که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸-۹۷ اعلام شد.
رئیس آموزشکده فنی و حرفهای پسران لارستان بابیان اینکه از بدو تأسیس تاکنون نزدیک به یک هزار و ۹۱۰ نفر از جوانان این مرزوبوم از این مرکز آموزشی فارغالتحصیل شدهاند، تصریح کرد: براساس بررسیهای صورت گرفته تعداد زیادی از آنها با ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی یا در ادارات دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی و خصوصی مشغول فعالیت بوده یا خود کارآفرین شدهاند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقطع کاردانی پیوسته رشتههای الکتروتکنیک، الکترونیک، نرمافزار کامپیوتر و حسابداری بازرگانی در آموزشکده فنی و حرفهای پسران لارستان وجود دارد، یادآور شد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشتههای مهندسی تکنولوژی الکترونیک و مهندسی تکنولوژی نرمافزار کامپیوتر در این آموزشکده دائر است.
یادگاریفرد، تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی را ۴۲ نفر و مقطع کاردانی را ۱۲۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۱۷۰ دانشجو در آموزشکده فنی و حرفهای لارستان مشغول به تحصیل هستند.
وی از پیگیری برای اخذ مجوز جذب دانشجو در رشتههای کارشناسی ناپیوسته برق با گرایش قدرت و کارشناسی ناپیوسته حسابداری خبر داد و افزود: مأموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفهای در سراسر کشور تربیت تکنسینها و کارشناسان فنی است و مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تعریفنشده است.
رئیس آموزشکده فنی و حرفهای لارستان با اشاره به اینکه برای افزایش رشته بخصوص در مقطع کارشناسی علاوه بر فضاهای آموزشی، کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز نیاز به داشتن حداقل دو نفر عضو هیأت علمی است، عنوان کرد: در حال حاضر تمام آموزشکدهها و دانشکدههای فنی و حرفهای و واحدها زیرمجموعهای از دانشگاه فنی و حرفهای بوده و قطعاً تعداد رشتهها، آمار دانشجویان، وجود اساتید موظف و هیأت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی شاخصهای تعیینکننده در ارتقاء آموزشکدهها به دانشکده محسوب میشوند.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اشتغال دانشآموختگان و نیاز بازار کار به تکنسینهای ماهر و بخصوص مهارتمحور بودن دانشگاه فنی و حرفهای، به جوانان و فارغالتحصیلان مقطع متوسطه توصیه کرد این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.
وی همچنین نیز از مسئولان خواست تا این دانشکده را در این مسیر مهم و حیاتی و تحقق اهداف دانشگاه یاری کنند.