خبرهای داغ:

تكریم خانواده شهیدان سلطانی

در هشتمین آیین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تكریم» كانون‌های مساجد استان فارس، از خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» تجلیل به عمل آمد.
کد خبر: ۹۲۷۳۷۴۷
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰

هشتمین آئین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» استان فارس به‌همت کانون فرهنگی ـ هنری انوارالحسین(ع) و پایگاه مقاومت اباعبدالله الحسین(ع) مسجد عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) شیراز با دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در این مراسم گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا از سوی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در حال برگزاری است که هشتمین آئین از این طرح ملی در استان فارس امروز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه غفلت از خانواده‌های شهدا با اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» غیرممکن شده است، گفت: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» باعث شده تا در این ایام شیوه ویروس کرونا، از یاد خانواده معزز شهدا غافل نشویم.

امیدی افزود: با یاری خداوند امیدواریم که این ویروس رخت بربندد، به‌صورت حضوری به دیدار خانواده معزز شهدا خواهیم رفت و از نزدیک دیدارها برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با تأکید بر اینکه شهدا با رشادت‌های خود در آسمان و زمین درخشیده‌اند، گفت: این شهدا شیعه‌های ناب و پیروان اهل بیت(ع) بودند و می‌توانند الگویی برای نسل جدید به‌ویژه جوانان و نوجوانان باشند چرا که این عزیزان راه صد ساله عرفا و بزرگان را یک شبه طی کردند.

زینت قائدی، مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» نیز در این برنامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی فرزندان شهید خود، گفت: هرسه پسرم با حلول ماه شعبان روزه می‌گرفتند و به ماه رمضان متصل می‌کردند و همیشه در حال عبادت روزه، نماز و قرآن بودند و تقدیر خدا بر این بود که گلچین کند و سرنوشت را بر شهادت قرار دهد.

وی تأکید کرد: در کنار همه این خصوصیات، به تحصیل و درس خواندن هم اهمیت می‌دادند به گونه‌ای که وقتی وسایل پسرم «قربان» را تحویل می‌گرفتیم هنوز کتاب‌هایش نیز در کیفش موجود بود.

قائدی با بیان اینکه این شهدا تاکید زیادی در صرفه‌جویی در مصرف آب داشتند، افزود: همیشه ما را از زیاده‌روی در مصرف آب هشدار می‌دادند و نهی می‌کردند.

مادر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» اظهار كرد: در بحث کمک به مردم بسیار فعال بودند و به ویژه به یتیمان و انجام امور منزل آنها بسیار حساس و فعال بودند.

عوض سلطانی، پدر شهیدان «رمضان، منوچهر و قربان سلطانی» نیز در این نشست به بیان خاطراتی از این شهدا پرداخت و امید زارع، مدیر کانون فرهنگی ـ هنری انوار الحسین(ع) شیراز نیز گفت: اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» باعث شده است که در ایام شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد، یاد شهیدان و تکریم خانواده‌های ایشان زنده نگه داشته شود.

وی افزود: مسجد عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) شیراز با عنوان کربالی‌های مقیم شیراز فعالیت دارد و این سه برادر شهید از شهدای روستای خیرآباد در شهرستان خرامه هستند که خانواده معظم ایشان در همسایگی مسجد زندگی می‌کنند.

زارع یادآور شد: منطقه خرامه و کربال بیش از ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و ۱۵ خانواده شهید در اطراف و محله‌های منتهی به مسجد زندگی می‌کنند که می‌توان گفت از نقاط مختلف استان فارس در شیراز مقیم هستند.

وی گفت: خانواده‌های شهیدی در محله مسجد زندگی می‌کنند که در بین این خانواده‌ها، خانواده‌هایی هستند که دو یا سه شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند و منطقه کربال منطقه همیشه در صحنه و شهید پروری بوده است.

یادآور می‌شود، بسیجی شهید «رمضان سلطانی» متولد ۱۳۴۶ سال ۱۳۶۵ در سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای چهار و منطقه عملیاتی شلمچه، روحانی بسیجی شهید «قربان سلطانی» متولد ۱۳۴۹ سال ۱۳۶۳ در سال ۱۳۶۳ عملیات بدر و منطقه عملیاتی جزیره مجنون و شهید «منوچهر سلطانی» متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۶۶ منطقه عملیاتی جزیره مجنون سه برادر بودند که از روستای خیرآباد شهرستان خرامه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شده و شربت شهادت را نوشیدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها