مقدسات اسلامی آزادی بیان! هولوکاست سرکوب!

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر گفت: اینان که ادعای آزادی بیان دارند و به این بهانه اجازه جسارت به مظاهر اسلامی را میدهند چرا نسبت به بقیه مسائل همچون هولوکاست و اعتراض کارگران نسبت به سیاست‌های دولت فرانسه که اخیرا اتفاق افتاد، به بدترن وضع سرکوب صورت گرفت و قائل به آزادی نیستند؟!
کد خبر: ۹۲۷۳۷۷۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، با اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم شاهد واکنش‌های زیادی در فضای رسانه‌ای کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی بوده ایم، در همین راستای به سراغ حجت الاسلام حمیدرضا جعفری زاده مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر و مسئول بسیج طلاب سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر رفتیم و پرسش‌هایی را مطرح کردیم.

گفتگوی ما با حجت الاسلام حمیدرضا جعفری زاده در ادامه از نظر می‌گذرد:

بسیج: دیدگاه شما نسبت به این اقدام چگونه است؟

_ در ابتدا این اقدام شنیع و هتاکانه روزنامه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) محکوم کرده و به محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء و رهبر بزرگوار امت اسلامی امام خامنه‌ای دامت برکاته بابت این اقدام زشت تسلیت عرض میکنم.
این اقدام که البته برای اولین بار هم نبوده و قبلا هم سابقه داشته به انواعی، برای رسیدن به اهداف پلید و از پیش طراحی شده بوده که میتوان به برخی از آن اشاره کرد:
الف) توهم استیلا بر منطقه آسیای مرکزی به لحاظ موقعیت‌های ممتازی که این منطقه دارد همواره در اذهان سردمداران استکبار جهانی از دیر باز بوده و همچنان هست، ولی به یاری خدا تا کنون موفق نشده اند، آنچه که مانع موفقیت آنان در دستیابی به این خیال خام بوده اسلام ناب محمدی است؛ لذا جهان کفر همواره در صدد تضعیف اسلام ناب محمدی بر آمده اند گاهی با معرفی اسلام جعلی مثل اسلام داعشی و گاهی با حمله به مقدسات اسلامی مثل قرآن عزیز، همه این‌ها در جهت اسلام هراسی و دور کردن ذهن و فکر مردم جهان از اسلام ناب و جلوگیری از آشنایی آنان با معارف والای اسلامی است.
ب) به حاشیه بردن و منصرف کردن افکار عمومی خصوصا مسلمان از نقشه‌های پلیدی که آمریکا و ایادی آن برای منطقه در سر دارند
ج) ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ادیان دیگر با هدف وقوع درگیری‌های داخلی و بین ادیانی
د) قداست شکنی و سنجش میزان حساسیت و عکس العمل مسلمانان در جهت ایجاد عملیات‌های روانی و تخریبی بعدی

بسیج: حال که ما از نقشه آن‌ها اطلاع داریم بهترین واکنش چیست؟

_ بهترین واکنش به این گونه حرکت‌ها در دو بعد سلبی و ایجابی میتوان تعریف کرد، بعد ایجابی آن ست که از ظرفیت و حساسیت به وجود آمده کمال استفاده در جهت معرفی و تبیین چهره اسلام و پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای همه مردم جهان خصوصا ادیان دیگر صورت پذیرد. مردم جهان تشنه دریافت حقایق و معارف واقعی هستند آنچه که غرب به ملت خود میدهد چیزی جز سراب نیست اگر ما بتوانیم آب را به آن‌ها برسانیم یا حداقل سراب بودن آنچه که دریافت می‌کنند را به آن‌ها بفهمانیم خود به خود از سردمداران استکبار جهانی اعلام انزجار خواهند کرد.
اما بعد سلبی قضیه محکومیت این اقدام شنیع این است که هم مسلمانان باید به صورت ممکن که می‌توانند این اقدام را محکوم کنند و هم غیر مسلمانان باید اینکار را انجام بدهند، چون یقینا کسانی که همچین گناه بزرگ را مرتکب شده اند به هیچ دینی اعتقاد ندارند و امروز به و فردا به دین دیگر حمله می‌کنند.

بسیج: موضع رئیس جمهور فرانسه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

_ موضع رییس جمهور فرانسه در عدم محکومیت این اقدام اولا پرده از خبث ذات و عمق اسلام ستیزی آنان بر می‌دارد و ثانیا نشان از تناقض آشکار شعار و عمل آنان دارد.
اینان که ادعای آزادی بیان دارند و به این بهانه اجازه جسارت به مظاهر اسلامی را میدهند چرا نسبت به بقیه مسایل همچون هولوکاست و اعتراض کارگران نسبت به سیاست‌های دولت فرانسه که اخیرا اتفاق افتاد  به بدترن وضع سرکوب صورت گرفت و قائل به آزادی نیستند؟
این تناقض آشکار نشانگر این است که سردمداران استکبار جهانی از این الفاظ تا جایی که برایشان منفعت داشته باشد استفاده می‌کنند و قبولش دارند، ولی آنجا که منفعت سیاسی یا اقتصادی آنان در خطر بیفتد نه تنها اعتقادی به آزادی بیان ندارند بلکه هر گونه اقدام را در نطفه خفه خواهند کرد، این همان سیاست کثیف غربی است.

بسیج: آیا در این قضیه سایه آمریکا آشکار است؟

_ جدا دانستن اقدام روزنامه فرانسوی با اهدافی که غرب به ویژه آمریکا در منطقه آسیای مرکزی دنبال می‌کنند اشتباه محض است. همانطور که گفتم هدف غرب استیلا بر این منطقه است و برای رسیدن به این هدف خود است.
اولا از انجام هر کاری فروگذار نیستند و دوما در بین خود برای رسیدن به این هدف تقسیم کار کرده اند، گاهی حمله نظامی را دستور کار قرار می‌دهند و کشوری مثل آمریکا حمله می‌کند و دیگر کشور‌های اروپایی حمایت میکنند نظیر آنچه در عراق و افغانستان دیدیم. گاهی به فکر کودتا و براندازی سیاسی یک کشور هستند. گاهی تحریم و محاصره اقتصادی را حربه خود قرار می‌دهند.
آنچه که مسلم است این است که کشور‌های اروپایی و آمریکا هر دو در یک زمین بازی و تکه‌های یک پازل را تکمیل می‌کنند. این نوع مشارکت را ما در قضیه برجام هم شاهد بودیم، آمریکا از برجام خارج شد ظاهراً، ولی اروپایی‌ها در برجام باقی ماندند، اما در عمل هیچ کاری که به نفع ایران باشد انجام نداده اند.

بسیج: سخن پایانی؟

_ آنچه که در آخر باید عرض کنم این ست که در طول سالیان متمادی دشمنان قسم خورده اسلام به دنبال از بین بردن اسلام بودند و از هیچ اقدامی هم چشم پوشی نکردند، از توهین، افترا، تمسخر و استهزا گرفته تا به شهادت رساندن ائمه اطهار و حتی از بین بردن آثار قبور آنها. اما اراده خداوند متعال بر این بوده و هست که اسلام باقی بماند و برتری بر سایر ادیان پیدا کند، ولو کره المشرکون
امروز هم دشمنان اسلام و ایران بدانند که مسلمانان جهان خاصه مسلمانان فهیم، بصیر و شجاع ایران همچون گذشته بیدارهستند و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای اسلام و پیامبر بزرگوار آن در راه دفاع از اسلام ناب محمدی گوش به فرمان، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته تا پای جان ایستاده اند.

پایان خبر/
ارسال نظرات