خبرهای داغ:
مدیر امر به معروف و نهی از منکر‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر:
مالک لیراوی گفت: با راه‌اندازی پویش مردمی "پاتوق مطالبه‌گری" زمینه حضور مجازی حامیان امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۲۷۳۸۵۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

مالک لیراوی  با اعلام راه‌اندازی پویش مردمی "پاتوق مطالبه‌گری" اظهار داشت: از آنجا که امسال به خاطر کرونا، اجتماع حامیان امر به معروف و نهی از منکر را برگزار نکردیم به همین دلیل در سایت http://patoghmotalebe.ir، زمینه حضور مجازی حامیان امر به معروف و نهی از منکر فراهم شد.

به گفته وی پاتوق مطالبه‌گری محلی برای ثبت مطالبات از مسئولان، دستگاه‌ها، افراد و فضایی برای تقدیر و معرفی افرادی که مسئولیت خود را درست انجام می‌دهند، است.

لیراوی افزود: این سایت از دو قسمت تشکیل شده است قسمت نخست که فقط با زدن بر روی لینک فرد در جمع حامیان امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد و در قسمت دوم مطالبه‌گری و یا تشکر از مسئولان را ثبت می‌کند.

مدیر امربه معروف و نهی از منکر‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه چند مبنای اساسی برای شروع این کار در نظر داشتیم، به نگاه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راستای مطالبه‌گری اشاره کرد و اظهار داشت: در احادیث هم به این امر اشاره شده است همچنان که امام حسین(ع) می فرمایند که "بر چشمان مومن روا نیست وضعیتی را ببیند و کاری نکند مگر اینکه وضعیت را تغییر دهد". بر همین اساس با هدف قیام امام حسین(ع) این پویش راه‌اندازی شد.

مدیر امر به معروف و نهی از منکر‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس معتقد است که امر به معروف و نهی از منکر باید در همه زمینه‌های زندگی ورود کند تا به نتایج آن برسیم.

وی با بیان اینکه آغاز این پویش، از ابتدای محرم بوده و برای همیشه این پویش ادامه دارد تصریح کرد: این پویش در تمام دستگاه‌ها و ارگان‌ها و ادارات دولتی پیگیری می‌شود.

مدیر امر به معروف و نهی از منکر‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس ماهیت امر به معروف را اجتماعی دانست و با اشاره به بیانات امام راحل(ره) گفت: ایشان می‌فرمایند در همه اقشار و مراکز باید برای حفظ اسلام حتما این فریضه انجام شود.

لیراوی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد این فریضه فراموش شده اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، تذکر لسانی را وظیفه همگانی می‌دانند و قرآن هم در این زمینه اشاراتی داشته است.

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه در اقشار مختلف یا توسط مردم با ایراداتی مواجه است گفت: با راه‌اندازی این سامانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان به وجود می‌آید و مطالبه‌گری از مسئولان اجرایی می‌شود.

مدیر امر به معروف و نهی از منکر‌ معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه فعالیت این سامانه اساسا کشوری است گفت: پوسترهای این پویش در همه ادارات و ارگان‌ها پخش شده و این امکان را دارد که مراجعه‌کنندگان با استفاده از تلفن همراه، به سامانه متصل شده و دسترسی همگانی را آسان می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها