معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور؛

تولیدات و منابع مالی ایجاد شده در پارس جنوبی، نقش مهمی در توسعه کشور و رشد صنایع مختلف دارد

تولیدات و منابع مالی ایجاد شده در مجتمع گاز پارس جنوبی، نقش مهمی در توسعه کشور و رشد صنایع مختلف دارد.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۵۱
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي شركت ملی گاز ایران، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزير كشور در نشستی با موضوع توسعه اقتصادی شهرستان های عسلویه، کنگان، دیر و جم با حضور هادی هاشم‌زاده فرهنگ، مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي خرمدل، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس و رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، مدیران و مسئولان استان بوشهر و عسلویه و مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای 20 و 21، با بیان این مطلب، ضمن تشکر از خدمات مجتمع گاز پارس جنوبی، اظهار داشت: طی 3 سال گذشته نرخ بیکاری در استان بوشهر کاهش یافته که این امر، نشان دهنده اشتغال زایی مناسب در منطقه است.

وی افزود: طرح طبقه بندی و بروزرسانی حقوق کارکنان در مجتمع گاز پارس جنوبي، گامي بسيار موثر در مسير همسان‌سازی و بهره‌مندی نیروی انسانی از امکانات و تسهیلات مي باشد که این مجتمع، در اين زمینه، اقدامات بسيار شايسته‌اي را انجام داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه، به ضرورت بهره‌مندی مردم شهرستان‌های همجوار از منابع پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که باید مستمر بوده و افزایش یابد.

دین پرست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولیدات در پارس جنوبی گفت: تولیدات و منابع مالی ایجاد شده از آن، نقش مهمی در توسعه کشور و رشد صنایع مختلف دارد.

اين مقام مسئول در پایان، خاطرنشان كرد: متخصصان و كاركنان مجتمع گاز پارس جنوبي در مسير رشد و شكوفايي اقتصادي كشور گام‌هاي بلندي برداشته‌اند و اميدواريم که در سايه همدلي تمامي مديران و مسئولان، اين مهم تداوم داشته باشد.

تولید روزانه بیش از 650 میلیون متر مکعب گاز شیرین

با برنامه‌ريزي دقيق و تلاش متخصصان و كاركنان مجتمع گاز پارس جنوبي، به تولید روزانه بیش از 650 میلیون مترمکعب گاز شیرین دست يافته‌ايم.

در ادامه این نشست، حسین شمشیری، معاون مديرعامل مجتمع گازي پارس جنوبی نیز با بیان این مطلب، به ارائه آمار از آخرین وضعیت مجتمع پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر، 12 پالایشگاه در پارس یک و دو تحویل این مجتمع شده است.

وی ادامه داد: 2 پالایشگاه 11 و 12 حدود یک ماه پیش تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شده و بخش خشکی فاز 14 نیز در حال تکمیل است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

معاون مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي با بیان اینکه با تکمیل این پالایشگاه ها در مجموع، مدیریت 13 پالایشگاه توسط این مجتمع انجام خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون حدود 75 درصد گاز کشور توسط مجتمع پارس جنوبی تولید می شود و در حال حاضر، تولید گاز شیرین مجتمع روزانه 650 میلیون مترمکعب است.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: همچنین معادل 650 هزار بشکه در روز، محصول فرعی میعانات گازی در مجتمع تولید می شود که بخشی از آن به پتروشیمی ها، بخش زیادی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بخشی نیز صادر می شود.

شمشیری در پایان با بیان اینکه این استمرار تولید، مدیون تلاش حدود 18 هزار نیرو انسانی در سطح مجتمع است، اظهار داشت: مطابق بخش‌نامه ارسالی از وزارتخانه، طرح طبقه بندی مشاغل و ساماندهی نیروهای پیمانکاری در اولویت‌های مجتمع قرار دارد و در حال انجام است.

تولید روزانه حدود 70 هزار بشکه میعانات گازی

تولید روزانه حدود 70 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 20 و 21 با تلاش شبانه روزي متخصصان و كاركنان در اين پالايشگاه محقق شده است.

در ادامه و انتهای این نشست، کامبیز صفتی، رئيس بهره برداري پالايشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبي نیز با بیان این مطلب، تصریح کرد: پالایشگاه هشتم یک پالایشگاه کاملاً ایرانی است که دو سکوی آن با 22 حلقه چاه به طور کاملاً عملیاتی در سرویس قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون از این سکوها روزانه 2 هزار فوت مکعب گاز دریافت می شود که از طریق 2 خط لوله تحویل پالایشگاه می شود.

صفتی در ادامه، میزان تولید گاز شیرین پالایشگاه هشتم را 52 میلیون مترمکعب گاز در روز عنوان کرد و اظهار داشت: تولید میعانات گاز این پالایشگاه روزانه حدود 70 هزار بشکه است.

رئيس بهره برداري پالايشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبي ادامه داد: با توجه به نامگذاري سال جاري به عنوان "سال جهش توليد"، با تشكيل كميته هاي تخصصي، برنامه افزايش 110 درصدي در دستور كار قرار گرفته است.

صفتي در پایان، به نقش شركت هاي دانش بنيان در شكوفايي پالايشگاه هشتم اشاره کرد و عنوان داشت: شركت هاي دانش بنيان و پيمانكاران پرتلاش داخلي در اولويت اصلي اين پالايشگاه قرار دارند، ضمن این که استفاده از سازندگان داخلي و تجهيزات و مواد شيميايي توليد داخل را نیز در اولويت نخست خود قرار داده‌ايم .

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار