با حضور فرمانده سپاه ثارالله برگزار شد

افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی دولتی در جنوب کرمان

آیین افتتاح دو آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ در حال حاضر فرهنگ شده است، نباید وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مردم عادی شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۸۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین افتتاح دو آزمایشگاه در بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری کووید۱۹ در حال حاضر فرهنگ شده است، نباید وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مردم عادی شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید.

وی افزود: در جبهه مقابله با این ویروس فرمانده جبهه دانشگاه های علوم پزشکی هستند و سپاه هم کمک می کند، در صورت نیاز سوله و همه تخت های اردوگاه ها و پادگان ها هم برای قرنطینه آماده  خواهیم کرد.

سردار معروفی با بیان اینکه سپاه برای ضد عفونی شهرها آمادگی دارد، تصریح کرد: برای تولید ماسک ۱۵۴ کارگاه آماده و در حال تولید ماسک هستند ما پشتیبان هستیم هر جا نیاز باشد به صحنه می آییم.

فرمانده سپاه ثارالله بیان کرد: اگر بیماری آنفولانزا هم اضافه شد بنا به نیاز سراسر استان ما آمادگی کمک را داریم، در پیشگیری ها جنوب استان حساس است و آنچه نیاز دانشگاه علوم پزشکی در بحث درمان در جنوب استان است و ما توان داریم کمک خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: در زمان شیوع بیماری ابلاغ کردم که تمام سوله های صالحین و نه دی سپاه را تجهیز کنند اگر برای قرنطینه نیاز شد با مسئولیت دانشگاه های علوم پزشکی بیماران قرنطینه شوند و سپاه پشتیبانی می کند تا فشار را از بیمارستان ها کم کنیم.

سردار معروفی درباره راه اندازی آزمایشگاه اورژانس بیمارستان امام خمینی جیرفت اظهار داشت: آزمایشگاه اورژانس کار عقل درمانی، اعتماد زائی و امید است که بسیار مهم است، مردم می بینند که شما هم سرعت و دقت دارید و آلودگی هم به وجود نمی آید، شاید هزینه داشته باشد اما در قبال سلامت انسان ها قیاس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: امروز نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی دولتی در جنوب کرمان با زیربنای ۱۰۵ مترمربع و اعتباری حدود ۵ میلیارد تومان تجهیز و راه اندازی می شود.

وی افزود: تجهیزات آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیمارستان امام خمینی جیرفت از بین شش دانشگاه علوم پزشکی کشور که متقاضی آن بودند با پیگیری های صورت گرفته به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اختصاص داده شد و خوشبختانه این پی سی آر جزو پیشرفته ترن پی سی آرهای دنیا است و این ظرفیت را دارد که همزمان ۹۸ آزمایش انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه علاوه بر تست های کووید۱۹ بیماری آنفوآنزا و بیماریهای ویروسی دیگر را هم پوشش می دهد که از مزایای این دستگاه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار