مدیر کل بهزیستی استان یزد:

افزایش بیش از 30درصدی شهریه مهدها در سال جدید/برخورد با انحرافات انگشت شمار مهدهای یزد

عطابخش گفت: در مجموع انحرافات مهد کودک ها بجز موارد اندک انگشت شماری چیز خاصی نبوده در ضمن اینکه با همان موارد اندک هم برخوردهای لازم صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۱۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ علی محمد عطا بخش مدیر کل بهزیستی استان یزد با اشاره به بیانات اخیز رهبر معظم انقلاب در خصوص رهاشدگی در مهدکودک‌ها اظهار کرد: در خصوص مهد کودک‌ها تا کنون تولید محتوا بر عهده آموزش و پرورش است و مجوز تاسیس مهد را بهزیستی صادر می‌کند که این دوگانگی کار اجرا و نظارت را سخت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اعلام امادگی شد که برای رفع مشکلات و دغدغه‌های رهبری در خصوص فرزندانمان سازمان بهزیستی یا کل فعالیت واگذار کند و یا کل فعالیت را عهده دار شود که بنا به آخرین اخبار و مستندات بلافاصله در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای تشکیل شد که امیدواریم هر چه زودتر تکلیف مهد‌های کودک هم مشخص شود، اما هنوز تاکنون دستورالعملی برای بهزیستی صادر نشده است.

***خوسبختانه اجرای سند ۲۰۳۰ در یزد هنوز گزارش نشده است

مدیر کل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد هنوز دغدغه‌های مدنظر رهبری مانند اجرای سند ۲۰۳۰ هنوز گزارش نشده است تصریح کرد: به هر حال هر شغل و صنفی با یک سری انجرافات روبروست، ولی در مجموع انحرافات مهد کودک‌ها بجز موارد اندک انگشت شماری چیز خاصی نبوده در ضمن اینکه با همان موارد اندک هم برخورد‌های لازم صورت گرفته است.

عطابخش در خصوص اخرین وضعیت بازگشایی مهد کودک‌ها در استان یزد گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا زمانی که وضعیت شهری قرمز باشد مهد‌های کودک ملزم ه. تعظیلی هستند، اما با توجه به مشکلاتی که برخی والدین شاغل در نگهداری و پرستاری از فرزندشان داشتند، در پیک اول کرونا فراخوانی داده شد که برخی مهد کودک‌هایی که امادگی داشتند با یک چهارم ظرفیت و رعایت نکات بهداشتی پذیرش داشتند.

***افزایش بیش از ۳۰ درصدی شهریه مهد‌ها در سال جدید

وی با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مهد کودک در استان یزد ادامه داد: در حال حاضر که وضعیت شهر‌های استان زرد شده است مهد‌ها می‌توانند با یک دوم ظرفیت، رعایت پروتکل‌ها و رضایت خانواده نسبت به پذیرش اقدام کنند.

مدیر کل بهزیستی استان یزد در خصوص وضعیت شهریه امسال مهد کودک‌های استان ابراز کرد: انچه در خصوص شهریه به سازمان بهزیستی ابلاغ شده است از اول تیر ماه تنها می‌توانند با ۳۱ درصد افزایش قیمت پذیرش داشته باشند و اخذ هزینه به عناوین مختلف مثل فوق برنامه ممنوع است و در صورت گزارش به بهزیستی با مهد متخلف برخورد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار