خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین

خانم های خانه دار، بیشترین آمار مبتلایان کرونا/موج دوم بیماران کرونایی تا دو هفته آینده بروز می کند

دکتر نامدار گفت: آمار موجود نشان دهنده حرکت بیماری به سمت سنین پایین است و بانوان در موارد بستری و تست مثبت قطعی از آقایان جلوتر هستند و در حقیقت خانم های خانه دار بیشترین آمار مبتلایان هستند.
کد خبر: ۹۲۷۴۸۴۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی و با حضور مسوولان دستگاه های ذیربط در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه بیان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و بیمارستان بوعلی با ۱۸۰ بیمار بیشترین آمار بستری را داشته که ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده است و موج بیماران مبتلا به بیمارستان های ولایت و تامین اجتماعی ایجاد شده است.

وی گفت: بیمارستان های خصوصی در. این زمینه همکاری دارند اما نیاز به تقویت دارد که در این راستا در بیمارستان مهرگان ۴ بستری و بیمارستان پاستور یک بستری داشته و بیمارستان دهخدا بستری وجود ندارد و مقرر شد بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند د. بیمارستان های خصوصی بستری بشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تمام بیمارستان های استان درگیر بیماری کرونا هستند و ۶۰ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند که ۱۸ نفر از این بیماران به دستگاه کمک تنفسی وصل هستند و متاسفانه ۹۰ درصد این بیماران فوت می‌کنند و ۱۹ نفر در انتظار icu می باشند.

دکتر نامدار عنوان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا کنون ۶۰ هزار بازدید صنفی و بهداشتی صورت گرفته و یکی از مشکلات ارجاع به مراجع قضایی بود باید سرعت بیشتری داشته باشد و بازخورد این بازرسی ها در جامعه مشخص شود.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری در استان افزود: ۱۷ اردیبهشت تا ۲۰ تیر ماه دوره تنفس ما بود. ما با روز اوج کرونا فاصله نداریم و ظرفیت اول ما پر شده است این امکان وجود دارد که نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی را دوباره راه اندازی کنیم.

این مسوول تصریح کرد: استان قزوین جزو چهار استان پرتردد کشور است و نتیجه این ترددها پر شدن ظرفیت پلن اول است. بیشتر کشاورزان برداشت محصول خود را به اتمام رسانده و با موجی از بیماران غیر کرونایی مواجه هستیم و اگر نتوانیم در بحث درمان تلاش کنیم با موجی از بیماری مواجه خواهیم شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: شیب منتهی به آمار فوتی های قزوین منطبق با کشور است
و بر اساس آمار، هرم سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال است که ۵۰ تا ۶۰ سال حدود ۶۲ مورد فوتی داشتیم، ۳۰ تا ۴۰ سال ۱۹ نفر فوتی داشتیم و این آمار نشان دهنده حرکت بیماری به سنین پایین است و بانوان در موارد بستری و تست مثبت قطعی از آقایان جلوتر هستند و در حقیقت خانمهای خانه دار بیشترین آمار مبتلایان هستند.

دکتر نامدار اضافه کرد: در میانگین کلی به ازای هر صدهزار نفر در روز ۴ممیز ۱ نفر بستری وجود دارد و عوامل خطر مواجهه بستری و سرپایی کرونا، ابتلا از طریق اعضای خانواده، حضور در مراکز شلوغ، عدم استفاده از ماسک و سابقه سفر می باشد و با توجه به آمار ترددهای موجود، طی دو هفته آینده موج بزرگی از ابتلا و تا چهار هفته آینده موجی از فوتی ها را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جزو استان هایی هستیم که کمترین ابتلا در حوزه کارمندی را داشتیم.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها