رئیس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد:

پیاده روهای یزد به سایه بان مجهز می شود/برگرداندن نمادهای اصیل عزاداری یزد به فضای شهر

رسولی گفت: با توجه به گرمای شدید یزد که کار عبور و مرور را به ویژه برای عابران سخت می کند طرح تجهیز پیاده روها به سایه در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۷۵۰۱۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید علیرضا رسولی رئیس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به فعالیت این سازمان در مناسبت‌های مختلف به ویژه در ایام محرم اظهار کرد: بخش زیادی از عملکرد بصری و مقوله‌های متنوع فضاسازی شهر مربوط به سازمان سیا، منظر و فضای سبز است که در مناسبت‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

***برگرداندن نماد‌های اصیل عزاداری به فضای شهر

رسولی با اشاره به فرهنگ غنی عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در شهر دارالعباده یزد افزود: با توجه به وضعیت کشور با شیوع کرونا و فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم و تغییر در نحوه عزاداری ها، فضاسازی و اذیین بندی شهر یزد برای ایجاد شور هرچه بیشتر حسینی در دستور کار قرار گرفت و سعی شد بخشی از شاخصه‌ها و نماد‌های اصیلی که در عزاداری‌های حسینیه ایران قبلا استفاده می‌شده را به فضای شهر برگردانیم.

وی با اشاره به فضای سازی شهر در ایام نوروز و دهه ولایت گفت: یکی از بخش‌های سازمان موضوع فضای سبز است که باتوجه به اقلیم یزد، در حفظ و نگهداری فضای سبز اولین نقش را مردم دارند چراکه قائل به این گفتمان هستیم که سرنوست یک شهر به دست شهروندان ان رقم می‌خورد.

***یزدی‌ها کوشا در حفظ و نگهداری فضای سبز

رئیس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه همشهریان یزدی در حفظ و نگهداری فضای سبز در پارک‌ها و معابر بسیار همراهی دارند خاطرنشان کرد: در فضای شهری به غیر انسان، درختان و فضای سبز هم جزو موچودات زنده به شمار می‌روند که خوشبختانه بر اساس اصالت یزدی ها، مردم در حفظ گونه‌های مختلف گیاهی همراه هستند و حتی در برخی موارد مردم دغدغه‌های خود را در رابطه با آبیاری، هرس و آفت زدایی درختان پارک‌ها و بوستان‌ها به سازمان گزارش می‌دهند.

رسولی با بیان اینکه اگر همراهی مردم نباشد در بسیاری از شاخصه‌های حفظ و نگهداری فضای شهر ناتوان هستیم گفت: علیرغم فعالیت شبانه روزی همکاران ما در سازمان حتی در پیک گرمای تابستان، هرگونه مسئله‌ای که وجود داشته باشد را اگر گزارش دهند در اسرع وقت پیگیری خواهند کرد.

***تجهیز پیاده رو‌های یزد به سایه بان

وی با اشاره به سامانه ۱۳۷ شهرداری یزد برای ثبت نظرات و پیشنهادات تاکید کرد: بازرسی سازمان به صورت شبانه روزی هر گونه موضوعی را در خصوص مبلمان شهری و فضا سبز را پیگیری می‌کنند.

رئیس سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با بیان اینکه یکی از ارکان‌های بهینه سازی مدیریت شهری، همزیستی عملکرد شهر بر اساس اقلیم آن شهر است و با توجه به گرمای شدید یزد که کار عبور و مرور را به ویژه برای عابران سخت می‌کند، طرح تجهیز پیاده رو‌ها به سایه در دستور کار قرار گرفت.

رسولی در پایان تاکید کرد: بر این اساس مرحله اول فراخوان طرح سایه بان در پیاده رو‌ها اعلام شد و از متخصص فضا و معماری شهری دعوت می‌کنیم در این فراخوان شرکت کنند تا بر اساس معماری اصیل یزد بتوانیم به نحوی پیاده رو‌ها را به سایه تجهیز کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار