معاون دادستان یزد گفت: زمین خواران حرفه‌ای و سازمان یافته از شیوه‌های مختلفی برای زمین خواری استفاده می‌کنند که باید با تشکیل بانک اطلاعاتی زمین خواران حرفه‌ای، سیطره اطلاعاتی بر شیوه‌ها و تکنیک‌های این افراد بزهکار افزایش یابد.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۸۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد نعیمی نژاد صبح امروز در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد اظهار داشت: زمین خواران حرفه‌ای و سازمان یافته از شیوه‌های مختلفی برای زمین خواری استفاده می‌کنند که باید با تشکیل بانک اطلاعاتی زمین خواران حرفه‌ای، سیطره اطلاعاتی بر شیوه‌ها و تکنیک‌های این افراد بزهکار افزایش یابد.

وی افزود: کلاهبرداران حرفه‌ای به طور معمول در پرونده‌های زمین خواری، مستقیم دخالت نمی‌کنند و نامی از آن‌ها دیده نمی‌شود و این افراد حرفه‌ای از یکسری افراد ساده لوح، فقیر و یا کم بضاعت و معتاد استفاده می‌کنند تا بتوانند اهداف مجرمانه خود را به نام دیگران دنبال کنند.

نعیمی نژاد با تاکید بر لزوم دقت در پرونده‌های مرتبط با امور اراضی بیان کرد: پرونده مرتبط با امور اراضی باید در مرحله دادسرا با مستندات و ادله مکفی برای مراحل بالاتر دادرسی جمع آوری و تکمیل شود.

معاون دادستان یزد تصریح کرد: برخی از افراد سابقه‌دار به صورت سازمان یافته اقدام به زمین خواری می‌کنند که یک مقام قضائی باید در تحقیقات جامع خود، ارتباط افراد و نقش آن‌ها را رد یابی کند و در کیفرخواست نهایی، تمام موارد را قید نماید.

وی، بر فوری، محرمانه، هماهنگ و منسجم بودن تحقیق در پرونده‌های مربوط به اراضی تأکید کرد و بیان داشت: در برخی از موارد، زمین خواران با برخی از مانور‌های متقلبانه و اسناد مجعول، یک زمین بزرگ را به تعداد کثیری از افراد می‌فروشند و این مسئله را به عنوان یک تهدید اجتماعی و پرونده کثیرالشاکی در دامن دستگاه قضائی قرار می‌دهند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد با تاکید بر لزوم تحقیق در تأمین مالی، ثمن معامله و وجوه جابجا شده تصریح کرد: با ردیابی مالی وجوه مبادله شده می‌توان به برخی دیگر از زوایای پنهان پرونده دست یافت.

نعیمی نژاد به ضرورت بررسی کامل برخی از استعلامات دولتی و تطبیق آن با سایر ادله در پرونده اشاره کرد و گفت: انتفاع مالی بسیار زیاد در زمین خواری، باعث می‌شود تا زمین خواران برای رسیدن به مقصود خود از همه ترفند‌ها اعم از جعل و یا پرداخت رشوه برای صدور گواهی خلاف واقع بهره بگیرند.
ارسال نظرات