مسئول بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در گفت و گو با«بسیج» مطرح کرد:
زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، چراغ راهی برای نسل جوان انقلاب باشد که با روحیه خود باوری و عزت مداری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی که همان زمینه سازی برقراری حکومت عدل جهانی است گام بردارند.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۲۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
سرهنگ پاسدار خدارحم شورودی، مسئول بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: سال ۱۳۹۹ مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که اینک پس از گذشت چهل سال از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و حماسه سازی‌های آن دوران و خاطره رهبری داهیانه فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای مدظله العالی شاهد صلابت نظامی علمی فرهنگی سیاسی در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی و حامیان منطقه آن هستیم.
 
وی با اشاره به این مطلب که اکنون از ایران اسلامی به عنوان الگویی برای ملت‌های مسلمان و آزادی خواه یاد می‌شود، افزود:  نسل جوان امروز ما زمند آگاهی لازم از عرب به این افتخار و شناخت آرمان‌ها و ارزش‌های والای فرهنگ ناب دفاع مقدس می‌باشد و چگونگی آن می‌بایست بیش از بیش مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
 
سرهنگ شورودی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، ایثار و مقاومت مردم این سرزمین که نشان داده‌اند تا پای جان بر سر آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشأن خواهند ایستاد می‌تواند چراغ راهی باشد برای نسل جوان انقلاب که با روحیه خود باوری و عزت مداری در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی که همان زمینه سازی برقراری حکومت عدل جهانی می‌باشد گام بردارند.
 
مسئول بسیج پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از بیست و دوم تا بیست و هشتم شهریور ماه به عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس پیشکسوتان نامگذاری شده، نقش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به عنوان نیرو‌های ارزشی در انتقال از خودگذشتگی‌ها و فرهنگ دفاع مقدس به جامعه و نسل جدید و در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار بی‌بدیل است.
 
وی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی در تمام دنیا حرفی برای گفتن دارد و همه جهانیان به قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف دارند را مدیون پیشکسوتانی هستیم، که از زمان پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف ایثارگری و جانفشانی نموده و جنگ را با کمترین امکانات به نتیجه رساندند.
 
شورودی با تاکید بر این مطلب که بعضی از افراد به دنبال تحریف دفاع مقدس بوده و هستند، اظهار داشت: ما هر چه داریم مدیون خود شهداست و پیشکسوتان یاران شهدا و شهدای زنده هستند و اسناد و خاطرات دفاع مقدس که در اختیار پیشکسوتان می‌باشد گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت می‌توان از آن استفاده و آن را استخراج کرد، با توجه به اینکه این قشر از جامعه مورد اعتماد مردم بوده و هستند و در نزد مردم از مقبولیت و احترام خاصی برخوردارمی باشندکه  باید از این ظرفیت عظیم  در جهت اهداف نظام و انقلاب اسلامی بهره برداری و استفاده لازم را نمود.
 
وی گفت: نسل امروز با همه دانش و تجارب گران بها و بی بدیل خود بر اساس مقررات جاری کشور با پدیده‌ای به نام قانون بازنشستگی مواجه شده و خواسته یا ناخواسته به سرعت در حال خارج شدن از ساختار و گردونه مدیریتی و اجرایی کشور و محروم شدن از ادامه خدمت به نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و به عبارت بهتر نظام در حال محروم شدن از توانایی و قابلیت‌های این جمعیت موثر آزموده و وفادار در پیشبرد اهداف و آرمان‌های خود می‌باشد، لذا رهایی بدون برنامه ریزی و غیر هدفمند این دسته از افراد که ماهیت حقیقی آن‌ها به دلیل سال‌ها خدمت در نهاد‌های نظامی و امنیتی با شخصیت انقلابی آن‌ها عجین و جدایی ناپذیر شده است اثرات محکمی بر نظام جامعه و هم بر خود افراد خواهد داشت که به حکم عقل و ضرورت‌های انقلاب می‌بایست این مسئله مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل بسیج پیشکسوتان اقدام به شناسایی، سازماندهی، استفاده از توانمندی این افراد در حوزه‌های مختلف از جمله تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان‌ها ادارات و سایر رده های اقشار بسیج کرده است.
 
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: این قشر از جامعه در عرصه های محرومیت زدایی، روای فتح، مربی آموزش مربیان سیاسی،  در حوادث غیر مترقبه، سازماندهی در گروه‌های جهادی و...  بسیج پیشکسوتان  همراه بوده و فعالیت دارند.
 
وی اظهار داشت:  بسیج پیشکسوتان در این هفته برنامه‌های مهم و محوری از جمله رزمایش کمک مومنانه، غبارروبی مزار شهدا، سرکشی از پیشکسوتان و جانبازان و بازنشستگان به فرماندهان دفاع مقدس و مراسم نکوداشت فرماندهان دفاع مقدس و. ..را اجرا خواهد کرد.
ارسال نظرات