خبرهای داغ:
تداوم کمک‌های مومنانه؛

تبلور عشق زینبی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز

واحد خواهران گروه جهادی شهید شیرعلی سلطانی عاشقان ثارالله(ع)، با اثبات ارادت، یتیم‌نوازی و کمک‌های مومنانه، عشق به اهل بیت(ع) را چند برابر کرد.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۳۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

در چند ماه اخیر و پس از شیوع ویروس منحوس کرونا، در گوشه گوشه شهر و دیارمان شاهد درخشش فعالیت‌های جهادی و جان‌فشانی زنان و مردانی هستیم که بدون اغراق شبانه‌روز خود را وقف کمک به نیازمندان و افراد متضرر از کرونا نموده‌اند و حماسه آفریده‌اند.

در این گزارش به سراغ گروهی رفتیم که از همان روزهای آغاز شیوع بیماری وارد عرصه شدند و فعالیت‌های چندین ساله‌شان را در زیر بیرق و پرچم آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز در قالبی تازه و متناسب با شرایط کرونایی، گسترده‌تر کردند و چتر حمایتشان بیش از پیش ، سایه‌سار ایتام و نیازمندان شد.

گروه جهادی شهید شیرعلی سلطانی عاشقان ثارالله واحد خواهران، با حدود ۳۵ عضو، فعالیت‌هایی انجام دادند که در نوع خود بی‌نظیر و خاص است.

مسئول گروه جهادی شهید شیرعلی سلطانی عاشقان ثارالله(ع) در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز گفت: راه‌اندازی‌کارگاه تولید ماسک و گان با نظارت مستقیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شرایطی که تهیه پارچه و کش خیلی دشوار بود و تولید و توزیع ۲۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار گان از اولین اقدامات ما در شرایط کرونایی بود. البته این فقط گوشه ای از فعالیت های این کارگاه است؛

سوسن غریبی نکته قابل توجه این است که بانوانی که در این کارگاه مشغول به کار هستند، به عنوان مددجو تحت حمایت هیئت و گروه جهادی هستند و وقتی که کمک‌ها به آنان رسید و با جمع آشنا شدند به این صورت پا به عرصه جهاد گذاشتند و گوشه ای از مشکلات معیشتی خود را نیز از طریق دریافت دستمزد حداقلی از کارگاه جبران می کنند.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی در چند مرحله مختلف، از دیگر اقدامات گروه جهادی شهید شیر علی سلطانی است، افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه برنامه اطعام از قربان تا غدیر بود که توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی، پخت و توزیع بیش از ۳ هزار پرس غذا و تهیه پنجاه بسته ویژه خانواده‌های بی سرپرست و تهیه جهیزیه و برگزاری جشن ازدواج آسان چندین زوج از جمله فعالیت های انجام شده گروه در دهه ولایت بود.

بانوانی که در این کارگاه مشغول به کار هستند به عنوان مددجو تحت حمایت هیئت و گروه جهادی بوده و وقتی که کمک‌ها به آنان رسید، پا به عرصه جهاد گذاشتند و گوشه‌ای از مشکلات معیشتی خود را نیز از طریق دریافت دستمزد حداقلی از کارگاه جبران می کنند

مسئول گروه جهادی شهید شیرعلی سلطانی عاشقان ثارالله(ع) بیان کرد: همچنین سرکشی از مرکز نگهداری ایتام و برگزاری برنامه های مختلف و اهداء بسته های فرهنگی شامل نوشت‌افزار، عروسک و تهیه شام برای ایتام و توزیع بسته های معیشتی و قربانی گوسفند از جمله فعالیت هایی بود که در این مرکز نگهداری ایتام انجام شد.

غریبی خاطرنشان ساخت: در ایام محرم هم طبق روال هر سال مراسم هیئت رزمندگان اسلام، بسیج مداحان و گروه جهادی با رعایت تمام پروتکول های بهداشتی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) انجام شد و حمایت های گروه جهادی نیز به لطف خدا ادامه داشت.

وی گفت: تامین هزینه‌های درمان دو بیمار سرطانی که در حال حاضر در بیمارستان نمازی بستری هستند و پخت و توزیع بیش از یک تن حلیم و آماده سازی چهارمین مرحله کمک‌های مومنانه و تهیه ۱۵۰ بسته لوازم التحریر از جمله فعالیت‌های این ایام بود که امیدواریم بتوانیم تا زمان توزیع بسته ها کمک‌های بیشتری را دریافت کنیم.

اخلاص، توکل و خیرخواهی بدون تکلف و چشم داشت از بارزترین شاخصه های اخلاقی اعضاء گروه جهادی شهید شیرعلی سلطانی است که قرار گرفتن در فضای مزین به نام مبارک ثارالله علیه السلام تبلور عشق و اردات، یتیم‌نوازی و کمک‌های مومنانه را در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) صد چندان کرده و پس از گذشت ماه‌ها این گروه همچنان با انرژی مضاعف و پشتکار بیشتر، فعالیت هایشان را دنبال می‌کنند.

عنایت ویژه شهدا و کراماتی که اعضای این گروه از شهید گمنام مدفون در مجموعه حکایت کردند دلیلی بر تایید و مقبولیت فعالیت‌های انجام شده در حسینیه عاشقان ثارالله علیه السلام شیراز است

عنایت ویژه شهدا و کراماتی که اعضای این گروه از شهید گمنام مدفون در مجموعه حکایت کردند دلیلی بر تایید و مقبولیت فعالیت‌های انجام شده در حسینیه عاشقان ثارالله علیه السلام شیراز است.

لازم به ذکر است که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیه السلام، چه در ایام سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی، همواره به عنوان یک قطب فرهنگی پررنگ بوده و فعالیت گروه‌های متعدد جهادی و حضور به موقع زنان و مردان ایثارگر در کنار مردم زبانزد بوده و امیدواریم این همیاری ها در طول سال ادامه دار باشد و دعا میکنیم که این ویروس هر چه زودتر دست از دنیا بکشد هر چند که منشا بسیاری از خیرات و برکات شد و دلها را به هم نزدیک تر کرد اما باز در این ایام دعا میکنیم که هر چه زودتر اهل دنیا به سلامت کامل برسند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها