خبرهای داغ:

تأسیسات گردشگری وارد جنگل‌های هیرکانی نمی‌شود

فرماندار شاهرود ضمن تأکید بر ضرورت حفظ جنگل ابر از آسیب گفت: ساخت تأسیسات گردشگری مانند تله کابین و یا مجموعه‌های رفاهی و خدماتی بر اساس قانون و ضوابط انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۹۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تأسیسات گردشگری وارد جنگل‌های هیرکانی نمی‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری با بیان اینکه پیشنهاد نصب تله کابین از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از جنگل ابر و در حضور نماینده مردم شاهرود و میامی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مطرح شد، افزود: از آنجایی که در بخشی از جنگل در حوزه شهرستان علی آباد کتول استان گلستان یک سرمایه گذار در حال ساخت تله کابین است، به ما هم پیشنهاد شد که با حمایت و تامین سرمایه گذار، این ۲ منطقه را با تله کابین به هم وصل کنیم.
وی تأکید کرد: با وجود این، ایجاد تأسیسات گردشگری در لکه‌های جنگل‌های هیرکانی ممنوع است و این کار در بخش‌های دیگر بررسی می‌شود.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: از سوی دیگر برای جلوگیری از تخریب جنگل در همان بخش‌های خارج از عرصه و حریم جنگل‌های ثبت جهانی پیشنهاد دادم از حاشیه مسیر‌هایی که برای عبور لوله‌های نفت و گاز و یا نصب تیر‌های برق فشار قوی ایجاد شده،  بهره برد.
فخری در ادامه ابراز کرد: در این راستا از دستگاه‌های متولی برای مشخص شدن حریم لوله‌ها و محدوده جنگل‌های هیرکانی استعلام درخواست شد تا برای امکان سنجی ساخت تله کابین و مجتمع‌های رفاهی به دفتر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فرستاده شود.
وی همچنین به تلاش برای حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جنگل ابر اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر این، تاکنون ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای آسفالت جاده دسترسی به جنگل ابر در خارج از محدوده حفاظت شده هزینه شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار