خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان شاهرود گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۲۲ بنگاه اقتصادی راکد این شهرستان فعال شد و ۳۸ بنگاه اقتصادی نیز ارتقای ظرفیت یافت.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۳۹
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
۲۲ بنگاه اقتصادی راکد شاهرود فعال و ۳۸ بنگاه ارتقا ظرفیت یافتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری با بیان اینکه امسال سال جهش تولید نام‌گذاری شده و ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم، افزود: دشمنان تلاش دارند در جنگ اقتصادی به اهداف شوم خود برسند.
وی با اشاره به اینکه وزیر کشور در سال گذشته، ۳۰ بند به‌عنوان وظایف کاری در راستای اقتصاد ابلاغ کرده و هر سه ماه رتبه‌بندی می‌شود، گفت: از ابتدای ابلاغ، در شهرستان شاهرود به همت مدیران شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است و شاهرود رتبه نخست استان سمنان را در این راستا در سال ۱۳۹۸ کسب کرد و فرماندار شاهرود به‌عنوان فرماندار نمونه استان به وزارت کشور معرفی شد.
فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به وضع بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۸ در شهرستان شاهرود اظهار کرد: در این سال، ۳۷ بنگاه اقتصادی راکد این شهرستان فعال شد و ۴۲ بنگاه اقتصادی ارتقای ظرفیت پیدا کرد و ۴۷ بنگاه اقتصادی با پیشرفت ۶۰ درصد به چرخه تولید اضافه شد.
فخری با اشاره به فعالیت‌های سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ افزود: در این سه ماه، ۱۷ واحد راکد فعال شده و ۲۴ واحد ارتقای ظرفیت یافت و یک واحد نیز با پیشرفت بالای ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسید و شهرستان شاهرود با اختلاف بسیاری در رتبه نخست استان سمنان قرار گرفت.
وی با اشاره به آمار سه ماه دوم امسال نیز گفت: پنج بنگاه اقتصادی شهرستان شاهرود فعال شد، ۱۵ بنگاه اقتصادی ارتقای ظرفیت یافت و ۹ بنگاه نیز با پیشرفت بالای ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار شهرستان شاهرود عنوان کرد: درمجموع در ۶ ماه نخست امسال ۲۲ بنگاه اقتصادی راکد این شهرستان فعال شده و ۳۸ بنگاه اقتصادی ارتقای ظرفیت یافته و ۱۰ بنگاه اقتصادی نیز با پیشرفت بالای ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسیده که با توجه به برآورد‌ها در این سه و ۶ ماه نیز شهرستان شاهرود رتبه نخست استان خواهد بود که به همت همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان این امر محقق شده است.
فخری با بیان اینکه ۴۴ بنگاه اقتصادی شهرستان شاهرود همچنان راکد است، گفت: ۲۳۳ بنگاه اقتصادی این شهرستان نیز کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و ۸۰ بنگاه اقتصادی نیز کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت دارند که در تلاش هستیم، آن‌ها را نیز به فعالیت برسانیم.
وی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود افزود: ۳۱ بنگاه اقتصادی جهاد کشاورزی دچار مشکل تسهیلات بانکی هستند که جلساتی در این راستا برگزار شده است و امیدواریم مشکل این واحد‌های راکد نیز رفع شده و فعال شوند و آمار بنگاه‌های اقتصادی فعال‌شده افزایش یابد.
فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در سطح کشور به‌عنوان کمیته اقدام با مسؤولیت وزارت اطلاعات برای پیگیری مشکلات این بنگاه‌ها در سطح ملی و رفع مشکلات گفت: در استان سمنان هم کمیته متناظری تشکیل شده تا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مطرح و رفع شود.
فخری با تشکر از دادگستری شهرستان شاهرود برای تشکیل شعبه ویژه به‌منظور رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و جهش تولید، بر توجه به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها