وی با بیان این که این معضل توسط یک نهاد خاص برطرف نمی‌شود بیان داشت: گفتگو و مشاوره با مردم این مناطق و توزیع اقلام غذایی به صورت یک مسکن موقت عمل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۵۵۱۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, مدیر موسسه خاتم در نشست هیات اندیشه ورز استان با اشاره به اساسنامه این موسسه که ارتقاء دانش خانواده، توانمند سازی دختران و زنان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی در حوزه اشتغال است، گفت: در گفتگو با مسئولان کشوری و آمار‌های فضای مجازی خبر از کاهش آسیب‌های اجتماعی و خودکشی در دیشموک می‌دادند، ولی با حضور در این منطقه و گفتگو با مردم و کارشناسان متوجه شدیم که این خودکشی‌ها کاهش پیدا نکرده است.

 دکتر چاوشیان با بیان اینکه با حضور در این مناطق فقدان یک پایگاه معنوی را حس کردیم، افزود: در این مناطق امکانات مذهبی مانند مسجد و حسینیه وجود ندارد و حتی یک روحانی در این مناطق برای مشاوره و صحبت با مردم نیست که ما در این خصوص با حوزه علمیه قم برای حضور مداوم یک روحانی در این مناطق رایزنی کردیم.

 وی با بیان این که این معضل توسط یک نهاد خاص برطرف نمی‌شود بیان داشت: گفتگو و مشاوره با مردم این مناطق و توزیع اقلام غذایی به صورت یک مسکن موقت عمل می‌کند.

دکتر چاوشیان افزود: در استان افراد شاخصی که در هیات‌های علمی دانشگاه‌های معتبر کشور فعالیت دارند وجود دارد، ولی تمایلی برای برگشت و فعالیت در این مناطق ندارند که باید یک همگرایی برای حضور آنها در این مناطق به وجود آید.
وی همچنین بیان داشت ما یک گروه مستند ساز را دعوت کردیم تا مستندی که عمق آسیب‌های اجتماعی در این مناطق را به تصویر بکشد ساخته شود و آن مستند را برای مسئولان کشوری بفرستیم.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی استاندار هم در این نشست با اشاره به نقش مسائل سیاسی و اقتصادی در آسیب‌های اجتماعی گفت: ما باید بتوانیم اعتماد عمومی را جلب کنیم در غیر این صورت نمی‌توانیم در هیچ کدام از آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم و گفتمانی که حاکمیت دارد باید مورد اعتماد مردم قرار گیرد.
حجت الاسلام میرمحمدی با اشاره به اینکه باید به آسیب‌های اجتماعی نگاه علمی داشته باشیم گفت: در گذشته ما بدون نگاه علمی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی جلو رفتیم اما هیچ نتیجه ای نداشت.

 وی با بیان اینکه نباید با موضوعات به صورت محرمانه برخورد کنیم اضافه کرد: در برخی از آسیب‌های اجتماعی که آن‌ها را مطرح نمی‌کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت ما باید با طرح این موضوع و کنار گذاشتن بحث محرمانه بودن آن‌ها به دنبال راهکار‌هایی برای از بین بردن این آسیب‌ها باشیم.
وی همچنین با انتقاد از اینکه در برابر مشکلات جزیره‌ای عمل می‌کنیم ادامه داد: دانشگاه باید به عنوان بازوی علمی در کنار دستگاه‌های اجرایی باشد و همه دستگاه‌ها در کنار هم برای رفع آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

 خرامین کارشناس مسائل اجتماعی گفت: در هر منطقه یک نوع خودکشی وجود دارد و بیشتر خودکشی‌ها در بین نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد.
مشاور بانوان استاندار هم در این نشست گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان در استان که توسط جمعیت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در سال ۹۸ رونمایی شد، در آن آسیب‌های اجتماعی مربوط به استان مشخص شده و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شد.
خانم صداقت به معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، خودکشی و افزایش طلاق در استان هم اشاره کرد و افزود: دیشموک یکی از محروم‌ترین مناطق استان است و برنامه‌هایی برای اجرای رفع محرومیت در این مناطق هم در دستور کار مسئولان اجرایی استان قرار گرفته است.

 وی با اشاره به آغاز ساخت خوابگاه دخترانه در دیشموک با اعتبار ۸ میلیارد تومان درهفته دولت امسال گفت: کارگاه‌های مختلف و برنامه‌های توانمندسازی و تاب آوری برای مردم در این مناطق برگزار کردیم و چهار پایگاه سلامت اجتماعی هم در این مناطق افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات