بت کلیا نماینده سابق آشوریان:

تولید داعش ناشی از تفکرات اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) است

اهانت کنندگان دین و ایمانی ندارند زیرا مسیح (ع) به ما یاد داده که همسایه خود را دوست داشته باشید اما اینها به پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند
کد خبر: ۹۲۷۵۵۴۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴

تولید داعش ناشی از تفکرات اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) است

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست بین المللی محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) با موضوع «ادیان توحیدی، منادی آزادی و کرامت» توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور و با حضور فعالان فرهنگی از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، یوناتن بت کلیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: من نوه یک کشیش مسیحی هستم که پنج دوره نماینده مجلس بوده ام و افتخار می کنم که یک ایرانی ام و یک آشوری مسیحی هستم، آشوریان اولین ملتی بودند که مسیحیت را پذیرفتند.

وی در مورد اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: اهانت کنندگان دین و ایمانی ندارند زیرا مسیح (ع) به ما یاد داده که همسایه خود را دوست داشته باشید اما اینها به پیامبر اکرم(ص) اهانت می کنند.

بت کلیا با اشاره به اینکه بشر باید در اندیشه تبادل فرهنگ باشد، اضافه نمود: این نوع اهانت ها به دوران جاهلیت و بربریت تعلق دارد.

وی تاکید نمود اشخاصی که خدا را نمی شناسند گردانندگان چنین پروژه هایی هستند و افزود: این افراد از رابطه پیامبر اکرم(ص) با جامعه مسیحیت در آغاز اسلام خبر ندارند و اگر از عهدنامه پیامبر(ص) خدا با نصرانی ها خبر داشتند چنین کارهایی را انجام نمی دادند بلکه هر روزه از این عهدنامه یاد می کردند.

این نماینده آشوریان در ادوار مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا اهانت کنندگان، قرآن را مطالعه کرده اند و از سوره ای به نام حضرت مریم خبر دارند که نشان از ارج و قرب مسیحیت نزد اسلام دارد، گفت: اهانت کنندگان باعث بروز کینه میان مسلمانان و مسیحیان می شوند و خشم و نفاق را در میان ادیان توحیدی ایجاد می کنند در حالیکه قطعا نمی دانند در میان جمعیت 80 میلیونی مسلمان ایران، صدها هزار نفر مسیحی و کلیمی و زرتشتی، نمایندگانی در پارلمان دارند، آیا میلیون ها مسلمان در کشورهای غربی چنین حقی دارند؟

وی ادامه داد: ما همواره در جوامع اسلامی با تفاهم و مسالمت زندگی کرده و نظام ما هم برای حفظ آرامش همه شهروندان خود به یک اندازه کوشا می باشد و برای حفظ کلیساهای آشوری کمک های فراوانی نموده است.

بت کلیا اهانت به پیامبر اکرم(ص) را ناجوانمردانه توصیف کرد و گفت: این نوع اقدامات، سخت محکوم به فنا هستند.

وی از جوامع بشری درخواست نمود که این اقدام را محکوم نمایند و اظهار داشت: ما به عنوان آزادگانی که باورمان این است که هر جماعتی با هر اندیشه ای می تواند در کنار دیگران با اندیشه های متفاوت زندگی کند، همه تحرکات نژادپرستانه را محکوم می کنیم.

وی تولید داعش را ناشی از همین نوع تفکرات اهانت کنندگان دانست و ادامه داد: از نظر هر انسان آزاده بالاخص جامعه مسیحیت، توهین به پیامبر اکرم(ص) امری نکوهیده و زشت و ضد دینی است و توهین به هر یک از ادیان توحیدی به معنای توهین به همه ادیان و حرکتی ضد حقوق بشری است.  

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از جوامع یمن، آرژانتین، نیجریه و پاکستان نیز ضمن سخنرانی، اهانت به پیامبر اکرم (ص) را محکوم نمودند.

ارسال نظرات