خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

"ما قوی هستیم"شعار هفته دفاع مقدس امسال/ دفاع مقدس به ما اعتماد به نفس هدیه داد

سرهنگ برزگر در نشست خبری در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به ما اعتماد به نفس داد تا بتوانیم با کار جهادی به خواسته خود برسیم و از طرفی موجب شد خلاقیت‌ها و استعداد‌های ما شکوفا گردد.
کد خبر: ۹۲۷۵۷۵۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ عباس برزگر جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در آستانه هفته دفاع مقدس در سالن جلسات معراج الشهدای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: شعار امسال هفته دفاع مقدس "ما قوی هستیم" می‌باشد.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب می‌فرمایند جنگ گنج است و آیا ما خواهیم توانست گنج را استخراج کنیم یا نه؟ مثال این مضمون نیز نیم روز واقعه عاشورا بود که حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با هنر خود توانستند گنج را استخراج کنند و سالیان سال این اقتدار و عظمت و حقانیت اسلام و شهدای کربلا در برابر همه عالم قد علم کرده و هر روز هم بر مفاهیم بلندش افزوده می‌شود، ما هم باید هنر داشته باشیم که بتوانیم واقعیات جنگ تحمیلی را به دور از تحریف تبیین کنیم و نگذاریم که این حقانیت‌ها و دست آورد‌ها فراموش شود و یا از یاد برود.

جنگ اراده‌ها و باور‌ها در برابر ابرقدرت‌های جهان
سرهنگ برزگر در این نشست اذعان کرد: زمانی صدام با ما وارد جنگ شد که شوروری، آمریکا، قدرت‌های اروپایی، دول مرتجع منطقه همه و همه در برابر ما دست به یکی شده بودند و صدام با تمام امکانات روز دنیا با ما وارد جنگ شد.

وی ادامه داد: برابر این کوه از قدرت رهبر حکیم انقلاب و مردم متدین، انقلابی، ایثارگر و مومن ایران اسلامی با دستان خالی و اراده‌های قوی حضور داشتند.

این مسئول اذعان کرد: ما توطئه‌هایی که برای نظام ایجاد کردند را فراموش نمی‌کنیم، دشمنان بحران‌های متعدد داخلی برای ما ایجاد کردند و با عناد وحدت و انسجام و همدلی مردم را نشانه رفته بودند و این امر را با برپا کردن غائله‌هایی نظیر خلق مسلمان، خلق کرستان و اعراب دنبال کردند که به واقع هر کدام از این‌ها توطئه عظیمی بود که با همدلی و وحدت مردم خنثی گردید.

صدام و تمام هم پیمانانش تک تک ارکان جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌دانستند
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: جنگ‌ها معمولا با ریشه‌های زیاده خواهی ارضی، مشکلات ارزشی و اعتقادی و یا اختلافات سیاسی شکل می‌گیرند و بهانه صدام نیز برای شروع جنگ قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بود، ولی در واقع صدام و همه هم پیمانانش علاوه بر اینکه از لحاظ اعتقادی با ایران اسلامی نوظهور و عدالتخواه مشکل داشتند بلکه صدام می‌خواست قدرت اول منطقه باشد و ایران را مانع راه خود می‌دید.

وی توضیح داد: هر گاه دو کشور بخواهند از منظر آفندی با هم مقابله کنند حتما توان نظامی طرف مقابل را می‌سنجند و با برآورد‌هایی که صدام از توان نظامی ما با توجه به انقلاب، ارتش تضعیف شده، شرایط زمانی پس از انقلاب و خائنان داخلی داشت خود را در کوتاه‌ترین مدت برنده قطعی این جنگ می‌دید.

برزگر گفت: آنچه صدام برایش برنامه ریزی نکرده بود قدرت، ولی امر و امام راحل ما و قدرت ایمان، اراده و همدلی و ایثارگری ملتی بود که پای آرمانهایش تا پای جان ایستاده بود. آن‌ها گمان می‌کردند ایران در ضعیف‌ترین حالت ممکن خود به لحاظ توان نظامی قرار دارد و از طرفی همه قدرت‌های جهان را پشت خود می‌دیدند. آن‌ها فراموش کرده بودند نیرو‌های مومن انقلابی با کمترین امکان پا به میدان نبرد می‌گذاشتند و روحیه شهادت طلبی و ایثارگری و وحدت و همدلی را محاسبه نکرده بودند و باور نداشتند جنگ برای ما جنگ ارزشی است و جنگ برابر حق و باطل است و اعتماد بنفس این روحیه را فراموش کرده بودند.

دفاع مقدس به ما اعتماد به نفس و شکوفایی خلاقیت هدیه داد
سرهنگ برزگر در ادامه این نشست گفت: دفاع مقدس برای ما دارای برکات بسیاری بود، بسیاری از فرماندهان ما در این دوران زیر ۳۰ سال سن داشتند، دفاع مقدس به ما اعتماد به نفس داد تا بتوانیم با کار جهادی به خواسته خود برسیم و از طرفی موجب شد خلاقیت‌ها و استعداد‌های ما شکوفا گردد.
این دوران تحول بزرگی در صنایع نظامی ما ایجاد کرد، ما در این دوران سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل کردیم و با این حال هرگز پا پس نکشیدیم. تفکر بسیجی عامل پیروزی و حلال مشکلات بود، این موضوع چه در آن زمان و چه زمان حال صدق می‌کند.

وی مطرح کرد: دوران دفاع مقدس پالایش جدی در سیستم اداری ما ایجاد کرد! خیلی‌ها ضد نظام محض بودند و دفاع مقدس این‌ها را نشانمان داد، سیاست خارجی ما واقعا در آن دوران فعال شد و دیپلماسی به طوری شد که حقانیت‌ها را خیلی جا‌ها همین‌ها توانستند ثابت کنند.

این مسئول بیان کرد: دفاع مقدس رسوایی ویژه‌ای برای لیبرال‌ها و منافقین بود. خیلی‌ها از ترس فرار کردند و خیلی‌ها هم جرات نکردند پا در جبهه بگذارند و دوران آزمون سخت روشنفکران طرفدار غرب بود چرا که نشان داد مستکبران پشیزی ارزش برای حقوق بشر قائل نیستند.

برزگر یادآور شد: دفاع مقدس کار آمدی متدینین و آن‌ها که تفکر انقلابی و جهادی و بسیجی دارند را نشان داد، تشکیل سازمان بسیج هم در این دوران یک حرکت بی بدیل بود. بسیجی کیست؟ همه مردمی که به نظام معتقدند و البته استقلال مطلق ما نهایت چیزی بود که دفاع مقدس به ما داد.

دفاع مقدس ما روح تازه‌ای بر پیکر مسلمانان جهان بود
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در بخش پایانی بیانات خود یادآور شد: دفاع مقدس ما در رزمندگان آزادی خواه و عدالت طلب سراسر جهان روحیه تازه‌ای ایجاد کرد و جبهه مقاوت را تقویت کرد و نتیجه آن را در ایستادگی امروز رزمندگان لبنان، یمن و سوریه شاهدیم که در نهایت به یک بیداری اسلامی در سراسر جهان ختم شده و ختم می‌شود.

وی گفت: امروز روشنگری و ارائه هنرمندانه مفاهیم دوران دفاع مقدس وظیفه سنگینی بر دوش رسانه‌ها است و به خصوص در فضای مجازی باید با تمام توان این مفاهیم ارائه شوند.

برزگر خاطرنشان کرد: امروز که دشمن تلاش می‌کند مقاومت مردم را بشکند باید با ارائه الگو‌های دوران دفاع مقدس این نقشه دشمن را هم نقش بر آب کنیم.

۱۰۰۴/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار