نماینده مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مختلف معیشتی، اقتصادی و گرانی های سرسام آور گفت: رئیس دولت چرا قصر نشینی خود را ترک نمی کند؟ لطفا سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۱۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، سید علی یزدیخواه در نطق میان دستور خود، در خصوص مسائل جاری کشور اظهار داشت: چندی است که شاهد حضور وزرا، استانداران و مدیران دستگاه ها برای انجام وظایف ذاتی خود هستیم. حتی روسای محترم قوای مقننه و قضائیه نیز به سفرهای استانی میروند اما نمی دانیم رئیس دولت چرا قصر نشینی خود را ترک نمی کند و به خود تحرک نمی دهد در حالی که مسئول اول اجرایی کشور است. احتمالا دارای ژن برتر است.

یزدیخواه افزود: رئیس جمهوری، ۲ بار در مجلس شورای اسلامی به کلام الله مجید سوگند یاد کرده است که از قانون اساسی کشور و اجرایی شدن بندهای آن دفاع نماید ، لذ ا از ایشان در خصوص مواد زیر درخواست ارائه عملکرد را دارم: 1 ) بند ۱۲ از اصل سوم قانون اساسی که بحث ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف کردن هر گونه محرومیت است.

2 ) بندهای ۱ ، ۲ ، ۳ و ۸ از اصل ۴۳ قانون اساسی در خصوص بحث اشتغال کامل افراد اشاره دارد.

3 ) بند ۹ از اصل ۴۳ قانون اساسی تاکید بر افزایش تولیدات دامی و صنعتی دارد که نیازهای عمومی کشور ر ا تامین کرده و کشور را به مرحله خودکفایی رسانده و از وابستگی برهاند .

4 ) شیوه تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی و نیز دلیل دیر اعلام کردن قیمتهای تضمینی، و خرید گندم پایین تر از نرخ واردات به چه معنا می باشد ؟ آیا جز این است که ضربهای اساسی به بحث خودکفایی گندم وارد کرده و رانتی ویژه برای افراد مفسد ایجاد کرده و می کند.

5 ) دولت قیمت گوشت منجمد خارجی ر ا با حمل و نقل آن حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می کند اما علاقه به خرید گوشت گرم و تازه دامدار داخلی به همین قیمت را ندارد. با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی را ثبت سفارش و وارد می کند در حالی که دربازار آزاد به دو تا سه برابر قیمت اصلی آن به فروش می رسد. دولت دست از رفتارهای پوپولیستی خود بردارد. در برنامه توسعه ششم قرار بود حقوق بازنشسته ها با شاغلین متناسبسازی شود این امر ر ا به دقیقه ۹۰ موکول کرده اید.

توقع مستمری بگیران تامین اجتماعی ر ا که افزایشی متناسب با قانون و نرخ تور م را انتظار می کشیدند نقش برآب کردید . بازنشسته های لشکری و کشوری هم هنوز چشم در انتظارند .

رئیس دولت خبر بهره مندی ۳۰ میلیون نفر از برق رایگان را می دهد. انشاالله همین طور باشد، اما چگونه می شود خانواده ای از این برق مجانی استفاد ه کند در حالیکه یک خانواده با یک یخچال یک تلویزیون و ۳ لامپ روشنایی بیش از ۸۰ کیلو وات ساعت مصرف برق دارد. در نگاه خوش بینانه این تخفیف فقط شامل 7 میلیون نفر می باشد که بخشی از آن نیز خانه های خالی می باشد.

دلمان به بورس خوش بود که با گشایش اقتصادی وعده داده شده منهدم گردید، به قیمت ارز و طلا که افسوس میخوریم. به قیمت نجومی خودرو که نگاه می کنیم آه از نهادمان برمیآید و داغ یک واحد آپارتمان ۶۰ متری ر ا برای زوج های جوان بر دلمان مانده است.

آذری جهرمی میگوید زورم به اپراتور ها نمیرسد! وزیر راه و شهر سازی میگوید مسکن نخرید تا ارزان شود! سرپرست وزارت صمت میگوید قیمت خودرو حباب است ! رئیس بانک مرکزی در مورد دلار دیگر نظر نمیدهد! وضعیت اقتصاد ، معیشت و کرونا هم که مشخص است! لطفا سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

تقاضا دارم دولت با مردم صبور، آنگونه که شایسته این عزیزان است رفتار نموده و باقیمانده عمر خود ر ا صرف جبران مافات کند.

 شاید در پیشگاه خداوند قادر متعال اندکی از مجازات افراد کم کارشان که در حوزه های مختلف داخلی و خارجی داشته اند اندکی کاسته شود. شاید ...

معلمان عزیز که این روزها دو برابر ایام قبل کار می کنند، هم باید در حوزه فضای مجازی تدریس نموده و هم با حضور د ر مدرسه از نزدیک تدریس به دانش آموزان علاقمند را دنبال می کنند.

مجدانه در راه استیفای حقوق معلمان تلاش می کنم، ایشان که به طرزی معجزه وار و سخت، امور معیشتی خود ر ا سامان می دهند و البته صدها هزار فرهنگی بازنشسته این راه ر ا سخت تر طی می کنند و دریغ از تلاش دولت هایی که وظیفه ذاتی شان تمشیت امور ایشان است.

آماده سازی منابع انسانی و پیگیری اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای سند تحول بنیادین مورد مطالبه جدی ما است. در ۱۳۱ راهکار ارائه شده سند تحول توجه ویژه به معیشت و منزلت معلمان، استقرار نظام معلمی، تقویت کارکرد دانشگاه فرهنگیان، توجه به دوره های دانش افزایی و متناسب سازی محتوای کتب با ساعات درس هفتگی از دیگر موارد مطروحه این سند است. اجرای کامل سند تحول بنیادین درخواست رهبری عزیز، قاطبه جامعه معلمین و مجلس شورای اسلامی است.

با توجه به اجرای ناقص رتبه بندی معلما ن ارائه لایحه رتبه بندی مطابق با سند توسعه پنج ساله ی ششم را خواستاریم.

وی در بخش دوم سخنان خود اظهار داشت: تهران با جمعیت 8 میلیون 650 هزار نفر با یک فرمانداری اداره می شود. دارای 22 منطقه شهرداری، 19 منطقه آموزش و پرورش، 19 اداره برق، 7 اداره گاز و 6 اداره آب فا است؛ مسائل درمانی و بهداشتی تهران بین 3 دانشگاه علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی

ایران و دانشگاه شهید بهشتی تقسیم شده است. قریب به یکصد کلانتری کمبود دارد. ادارات بانکی آن بسیار متفرق است. )شمال، شمال شرق، مرکز، غرب(

منطقه 13 تهران به تنهایی 3 اداره برق دارد. در منطقه 8 تهران با 440 هزار نفر جمعیت بیمارستان وجود ندارد و از اینگونه موارد در تهران بسیار است.

تهران به تنهایی ۵۰ درصد مالیات کشور ر ا به خزانه می پردازد اما از برگشت آن به حساب دستگاههای اجرایی تهران خبری نیست و عدد آن کمتر از ۵ درصد است.

وی در مورد بودجه عمرانی استانی اظهار داشت: در سال ۹۹ در حالی که اولین استان با سرانه هر نفر ۹۷۰ هزار و ۱۷۲ تومان است،سرانه طرحهای عمرانی استانی در شهر تهران به ازاء هر نفر 59 هزار و 207 تومان است. (آخرین استان) در بودجه های ملی هم وضع تقریبا همین گونه است.

 بیشترین بافت فرسوده، بیشترین حاشیه نشینی، بیشترین خانواده های آسیب دیده و کودکان کار و امثالهم از جمله معضلات تهران بزرگ امروز است. وی منطقه مرتضی گرد را غیزانیه تهران نامید و گفت:  در این منطقه با جمعیتی حدود ۳۰هزار نفر هنوز با تانکر، آب شرب توزیع می گردد.

دره فرحزاد و آسیبهای آن، محله های کم برخوردار مانند زمزم و وصفنارد خیابان گاز در نعمت آباد، دولت خان ، کوره های محمودآباد میدان غار و شهید هرندی و اینگونه محلات در تهران بسیار است.

در عین حال ساختمانهای مدارس آن جزء فرسوده ترین ساختمانهای آموزشی در کشور است.

میانگین حقوق معلمان آن کمتر از میانگین حقوق معلمان در کلیه استانها در شرایط شغلی برابر می باشد این در حالی است که هزینه های زندگی در تهران سرسام آور است.

یزدیخواه در مورد راهکار کاهش اجاره و رهن خانه اظهار داشت: هر منطقه تهران دارای یک بخشداری شده و فرمانداری تهران به فرمانداری کل تبدیل شود. این مدل قبلا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. لازم میدانم اشاره ای به جنوبی ترین نقطه شهر یعنی شهرستان ری، قبله تهران داشته باشم. بیش از ۲۵ سال است بافت فرسوده ضلع شرقی و جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ساماندهی نشده است.

مرکز دفن زباله در آرادکوه که روزانه ۸ هزار تن و در سال قریب به ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تن زباله ر ا در خود نگهداری می کند . در دهه های گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن زباله که کل منطقه جنوبی تهران را آلوده کرده و انتشار بوهای نامطبوع عمدتا از این مکان متصاعد می شود .

فاضلابها آبهای منطقه را به کلی آلوده کرده است. بیشترین تجمع زندان در این نقطه است. کمپ های ترک اعتیاد متعدد و امثالهم از جمله معضلات این نقطه از تهران می باشد که مسئولان، مدیران و برنامه ریزان دولتی باید پاسخگوی اقدامات ناصواب خود در این حوزه باشند.

 

 و السلام علیکم و رحمه الله

ارسال نظرات