خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین دهنوی:

کودکان باید تربیت یافته دینی باشند واز دیدگاه آموزه‌هاى دینى، خانواده سنگ ‌بناى جامعه است.

همایش با موضوع خانواده از نگاه اسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین دهنوی کارشناس حوزوی مسائل خانواده در مصلای نماز جمعه یزدانشهر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۸۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، همایشی با موضوع خانواده از نگاه اسلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین دهنوی کارشناس مسائل خانواده در مصلای نماز جمعه یزدانشهر و جمعی از خانواده ها ونمازگزاران با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار گردید

حجت الاسلام والمسلمین دهنوی ضمن اشاره به اینکه کودکان باید تربیت یافته دینی باشند واز دیدگاه آموزه‌هاى دینى، خانواده سنگ ‌بناى جامعه است که خانواده یک واحد اجتماعی است که هدف از آن در نگاه قرآن، تأمین سلامت کودکان می باشد گفت:  از نگاه اسلام، انسان موجودى نیازمند است و زندگى خانوادگى، نوعى زندگى اجتماعى است که اسلام با تأکیدهاى فراوان به ازدواج، تشکیل خانواده را مورد تشویق قرارداده که آن را سنّت پیامبر دانسته، پدر ومادر در تربیت فرزندان نقش تاثیر گذاری دارند.

کارشناس و مشاور مسائل خانواده اظهار داشت که انگیزه خداوند از تشکیل خانواده رسیدن به آرامش و اولین قدم در رسیدن به این امر درست ازدواج کردن می باشد افزود: از ضمایر القاء خودآگاه وناخودآگاه که ازچه وقت درکودکان شروع تا به نوجوانی برسد مطالبی را ارائه دادند.

وی در ادامهافزود: امروزه  باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه نهادینه شود، خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون به عنون اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است و اسلام به عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به جایگاه واقعی‌ خانواده دارد، از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین دهنوی، در محفل نمازگزاران وخانواده ها پیرامون مسائل رفتاری زوجین سخن گفت وبیاناتی درخصوص شش اسلوب متدین ومذهبی شدن کودکان که عبارتند از 1.روش الگویی 2.استفاده از روش القاءغیر مستقیم 3.استفاده از عنصر عاطفه 4.استفاده از عنصر تشویق 5. استفاده از دانش تلقین به نفس 6.استفاده از تدایی معانی که این شش اسلوب درتربیت فرزندان تاثیر مثبت دارد اشاره ای داشتند.

وی در ادامه خانواده را يكى از نهادهاي مهم جامعه بشرى دانست و زيربنايى ترين و اولين نهاد اجتماع خانواده به شمار مى رود وهدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست‌یابی به آرامش نام برد.

ایشان ضمن اشاره به اینکه سرکشی را یکی از ویژگی های نوجوانان دانست وتشکیل خانواده از نگاه اسلام آنچنان محبوب است که هیچ بنایى محبوب‌تر از آن در نزد خداوند، وجود ندارد گفت: خداوند مسئولیت خانواده را بر مرد و مدیریت خانواده را بردوش زنان قرار داده است لذا طرفین باید درتربیت فرزند خود نقش موثری دارند که در اسلام، خانواده یکى از نهادهاى زیربنایى بنیاد هستى و از ساختارهاى اصلى جامعه اسلامى به شمار مى‌آید.  

این کارشناس مذهبی مشاوره و مسائل خانواده بیان داشت: که ، فضای مناسب خانه و توجه به معنویات در محیط زندگی را از جمله عوامل اثرگذار در تربیت فرزندان و استفاده از تصاویر و نمادهای نامناسب در چیدمان منزل موجب تحریک احساسات ذاتی و غریزی یا ضمیر ناخود آگاه در فرزندان می‌شود و والدین باید برای معنوی بودن فضا و از بین بردن عوامل محرک در خانه تلاش کنند که بتوانند فرزندی صالح ومتدین به دین اسلام ومذهبی تحویل جامعه دهند

که در پایان این جلسه با پرسش وپاسخ حاضرین همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار