خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع)

رسالت بسیج، زمینه سازی و تشکیل دولت اسلامی است/ماموریت های بسیج متناسب با زیست بوم حوزه تعریف می‌شود

سرهنگ درزی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده حوزه ام الائمه اظهارداشت : به فرموده مقام معظم رهبری، ما در تشکیل دولت اسلامی که از گام‌های موثر در ارتقاء نظام و انقلاب اسلامی است موفق نبودیم. وظیفه ما در بسیج زمینه سازی و تشکیل دولت اسلامی می‌باشد.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۶۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سرهنگ درزی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) طی مراسمی درآستان مقدس امامزاده حسین(ع) در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: ۵گام موثراز منظرامام راحل و مقام معظم رهبری شامل؛انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی می‌باشد که به فرموده مقام معظم رهبری ما درسومین گام آن یعنی، تشکیل دولت اسلامی موفق نبودیم. ما موظفیم مدیری را در تراز انقلاب اسلامی انتخاب کنیم تا به عنوان یک بسیجی برای زمینه‌سازی وتشکیل دولت اسلامی موفق شویم. 

 

سرهنگ درزی افزود: سرعت عمل دشمن فراترازعملکرد ماست و با توجه به مسائل و مشکلات جامعه و کم کاری‌های مسئولین اگر شاهد رفع مشکلات هستیم، به علت عنایات خداوند، ائمه اطهار،امام، شهدا و حضرت حجت(عج) است. 

 

وی با اشاره به فرموده امام علی (ع): "هرکس امروزش مانند دیروزش باشد ضررکرده" بیان کرد: وظیفه ما این است که با گام‌های محکم و استوار و با هدفمندی زمان و برنامه ریزی شده، در بسیج به فعالیت بپردازیم. فرصت پیش رو کم و اهداف انقلاب وسیع و بلند است. بنابراین موظفیم که خود را با این اهداف تطبیق دهیم. 

 

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه امام حسن(ع) اظهار کرد: ما موظفیم به عنوان یک پاسدار و بسیجی فلسفه بسیجی بودن خود را تعیین کنیم. متاسفانه آن طور که شایسته است نتوانستیم در امرشناسایی بسیج و بسیجی به آحاد جامعه موفق باشیم.  

"بسیجی برگرفته از بطن جامعه است" 

 

سرهنگ درزی گفت: متاسفانه اطلاعات شجامعه امروز نسبت به بسیج فقط به مسئولیت‌های گذشته و خدمات بسیجیان در زمان دفاع مقدس معطوف شده است؛ در صورتی که مسئولیتها و اهداف بسیج به مراتب فراتر از اینهاست. ما باید در جهت جبران این کاستی‌ها تلاش کنیم و بدانیم که علت عدم حضور مردم در بسیج عدم شناخت آنها از این ارگان و مسئولیت‌های موجود در آن است. 

 

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های فوق‌العاده حائز اهمیت بسیج انطباق نیازمندی‌ها و اقتضائات محلی با ماموریت‌های بسیج می‌باشد که تحقق آن بر عهده فرمانده حوزه، پایگاه و شورای حوزه است. 

 

به گفته سرهنگ درزی در بسیج نوع تعامل با فضای پیرامون بسیار مهم و جدی است. به علت گستره بسیج در جامعه لازم است که برای ارتقا خود با فضاهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی موجود در جامعه در تعامل باشیم. پایگاه و حوزه‌ای موفق است که بتواند صرف نظر از اختلافات و سلایق با گروه‌های مختلف جامعه که قطعاً در مسیرانقلاب گام برمی‌دارند، ارتباط برقرار کند. 

 

درزی ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری "هدف بسیج جذب حداکثری است". ایشان افرادی را در دایره انقلاب می‌بینند و می‌شناسند که ما به علت عدم تجربه کافی قادر به شناخت آنها نیستیم. 

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) ضمن تاکید بر تکمیل بودن شبکه مدیریتی در حوزه‌ها و پایگاه‌ها بخصوص شوراها عنوان کرد: در واگذاری مسئولیت‌ها به افراد شوراها در حوزه و پایگاه‌ها به تخصص افراد متناسب با مسئولیت واگذار‌‌شده اهمیت داده شود. 

 

درزی گفت: ماموریت های بسیج متناسب با زیست بوم حوزه تعریف می‌شود. قطعاً در منطقه شهری محدوده حوزه مقاومت بسیج افرادی با تخصص‌های متفاوت وجود دارند. مهارت فرمانده بسیج تجمیع این توان‌ها در بسیج واستفاده کردن از تخصص آنها در ماموریت‌ها ست. 

 

سرهنگ درزی اظهار داشت: لازم است که حوزه‌ها با توجه به جامعه پیرامون خود در جذب نیروی فعال و عادی به حدنصاب برسند. متاسفانه این امر به علت منع ورود گروه‌های خاصی از جامعه به بسیج تا کنون محقق نشده است. 

 

وی در ادامه گفت: شیوه تعامل بسیج با مجموعه‌های پیرامون خود یعنی مساجد، امامزاده‌ها، کانون‌های فرهنگی ارشاد، انجمن‌های هنری، سازمان‌های مردم نهاد، در راستای برنامه‌های تعریف شده، از عوامل موفقیت آنها می‌باشد. 

 

جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در پایان خاطر نشان کرد: انجام فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مهم به تنهایی و بدون استفاده از توانمندی‌های دیگران کاری دشوار و طاقت فرسا می‌باشد و ما باید در مجموعه بسیج از تمام افراد توانمند و متخصص موجود درمحدوده حوزه و پایگاه خود استفاده کنیم. برای تحقق این مهم ابتدا باید خودمان را خوب بشناسیم و بتوانیم اهدافمان را به خوبی به جامعه اثبات نماییم.

 

۱۰۰۸/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها