شهردار سرخه گفت: همشهریان با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند در ایجاد وضعیت سفید در سطح شهرستان نقش مهمی ایفا نمایند.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۶۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حدوداً هفت ماهی است که جهان و کشور ایران اسلامی ما درگیر ویروس منحوس کرونا شده است، ویروسی که هر روز خود را به شکلی جدید نشان می‌دهد و مردم و روال عادی زندگی‌ها را مختل کرده است.
شهرستان سرخه نیز در بازه زمانی با تلاش و فعالیت مسولین، همکاری‌ها و مراعات اصول و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، در وضعیت سفید قرار داشت؛ اما چند روزیست که طبق اعلام مرکز بهداشت و آموزش پزشکی بار دیگر وارد وضعیت زرد شده است.
مصطفی نطنزی در خصوص اقداماتی که در دستور کار دارد؛ اظهار کرد: با اعلام ستاد کرونا به شهرداری ضد عفونی شهر توسط عوامل شهرداری، خصوصا در پارک‌ها و مکان‌هایی که محل حضور و عبور و مرور مردم می‌باشد؛ در حال انجام می‌باشد.
وی تصریح کرد: ضد عفونی و گند زدایی وسایل بازی کودکان در پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی باتوجه به اینکه در برخی پارک‌ها مسافران تابستانه نیز حضور یافته و در آنجا اسکان می‌یابند؛ بصورت مستمر و روزانه انجام می‌گیرد.
شهردار سرخه در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری اقداماتی در خصوص محدودیت برگزاری جشن‌ها و مراسم سوگواری دارد؟ اذعان داشت: فقط اطلاع رسانی جهت عدم تجمع بر عهده شهرداری بوده و جلوگیری از برگزاری جشن‌ها و مراسمات جز وظایف شهرداری نیست و این کار با دستور فرماندار صورت می‌گیرد.
نطنزی با بیان اینکه باتوجه به اقدام همشهریان ما در خصوص برگزاری مراسم جشن در سالن ها، که خود می‌تواند عاملی مهمی برای ورود دوباره شهرستان ما در وضعیت زرد باشد؛ گفت: مسئولیت این کار با شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه بوده و شهرداری نمی‌تواند اقدامی جهت جلوگیری از برگزاری این مراسم‌ها انجام دهد.
وی در خصوص حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر و درخواست مردم مبنی برای جمع آوری کردن آن‌ها اذعان داشت: جمع آوری سگ‌های ولگرد جز وظایف شهرداری می‌باشد؛ و ما موظف به پاکسازی آن‌ها در سطح شهر می‌باشیم. از زمان تصدی من حتی یک سگ کشته نشده و بصورت زنده گیری حدود ۵۰ قلاده سگ جمع آوری و در محل دیگری آزاد سازی شدند.
شهردار سرخه افزود: درخواست ما از مردم این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی در میوه فروشی ها، نانوایی ها، دفاتر خدماتی و خودداری از برگزاری مراسم‌های جشن و عزا حتی در منازل خویش، در جهت ایجاد و پایداری سلامت و امنیت روانی در سطح شهرستان با ما همکاری نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها