خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: امارات و بحرین راه عزت را گم کرده‌ و خود را به ذلت در برابر استکبار کشاندند.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۷۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی که به صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: یکی از مشهورترین شعارهای عاشورایی امام حسین(ع) که زیربنای فکری همه آزادگان عالم قرار گرفته و فرا منطقه ای و فرا ملی مورد پذیرش است و هر فطرت سالمی این حقیقت را می پذیرد و این شخصیت را تحسین می کند، جمله معروف "هیهات من الذله" است.

 

وی با بیان اینکه در برابر ذلت، عزت قرار دارد، تصریح کرد: عزیز جزو اسامی الهی است که در قرآن بسیار به کار برده شده است. کلمه عزیز از ریشه "عزاز" است و عرب‌ها به زمینی که نفوذناپذیر است می‌گویند. عزیز به کسی که دارای شخصیت و عقل و اراده ایمانی است که حکمت مدارانه زندگی می‌کند و هیچ مسئله غیرحکیمانه در وی رخنه نمی‌کند و دارای استحکامات شخصیتی است، اطلاق می شود.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان دارای شخصیت برجسته، از حریم شخصیت خودش حفاظت و نگهبانی می‌کند بنابراین هرچیزی نمی‌تواند در عمق شخصیت وی جولان دهد و در او نفوذ کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: مصالحه از ریشه صلح است و کسی که دارای استحکامات شخصیتی است و رشد و بالندگی پیدا کرده نگران آسیب به حکمت و شخصیت و ایمان خود نیست و همیشه در همه فضاها و عرصه‌ها به دنبال صلح و ایجاد آرامش است.

 

وی افزود: مصالحه یک سلوک انسانی است و باید جزو ویژگیهای همه انسانهای کامل قرار گیرد. امام زمان(عج) مصلح جهانی است و همه اقداماتش برای ایجاد صلح و آرامش برای همه جهانیان است بنابراین هرچه انسان عزیزتر باشد، بیشتر به دنبال صلح است؛ البته در مقابل کفار و معاندین که تهدیدی برای صلح و اسلام هستند به مقابله می‌پردازد و با تهدیدکنندگان امنیت مردم، دشمن است.

 

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در سوره بقره درباره منافقین می‌فرماید زمانی که به آنها گفته می‌شود در زمین فساد نکنید، مثل تروریست‌ها و از بین برندگان صلح جهان می‌گویند فقط ما مصلح هستیم. در صورتی که خداوند می‌فرماید از صلح واقعی بوی ظهور و بوی انتشار ارزش‌های انسانی به استشمام می‌رسد.

 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در مفاهیم دینی دو کلمه "ذلول" و "ذلیل" داریم که "ذلول" ریشه در شایستگی دارد و "ذلیل" یک ویژگی ناشایست. خداوند برای زنبور عسل که یک تربیت پذیری خاصی دارد ویژگی "ذلول" را به کار می‌برد اما ذلیل بودن یعنی ما از موضع حق و ایمان و اسلام عقب نشینی کرده و مواضع را به دشمن بسپاریم و حریت و آزادگی و شخصیت انسانی و آبروی خود را به مال و قدرت و ثروت بفروشیم.

 

وی اضافه کرد: در روایات دینی از ما خواسته شده که در مقابل پدر و مادر و بزرگان خود ذلول باشیم و این ذلیلی نیست، اما اگر کسی ذلول بودن را که باید در پیشگاه خدا و نماز داشته باشد، بیجا خرج کرده و برای انسان‌های پست و حقیر هزینه کند این فرد دچار ذلت شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در آیه ۲۶ سوره آل عمران می‌خوانیم هر ملک، پادشاهی و عزت فقط مخصوص خداست و به هر کسی که بخواهد عطا می‌کند و از هر کسی که بخواهد می‌ستاند فقط خداست که عزت می‌دهد و فقط خداست که به ذلت میکشاند و همه خیرها و خوبی‌ها را از خدا درخواست داریم زیرا خدا بر همه چیز تواناست؛ بنابراین انسانی که با خدا هماهنگ می‌شود نباید نگران زندگی، مال، آینده و کار خود باشد.

 

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: هیچ انسانی در زمین وجود ندارد که به دنبال عزت نباشد زیرا انسان خلیفه خداوند بر زمین است و این ویژگی را در انسان‌ها قرار داده و هرکس می‌خواهد به قله عزت دست یابد بداند که همه عزت‌ها نزد خداست.

 

وی بیان کرد: در گذشته تاریخ تا به امروز شاهدیم که منافقین راه عزت را گم کرده و باید منتظر عذاب الهی باشند. قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست یک راه ذلت‌مندانه بود. پادشاه امارات که مثل برده‌ی ترامپ قرارداد امضا کرد خود را به پایین‌ترین سطح ذلت کشاند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: منافقین کسانی هستند که به جای اینکه دست برادری به سمت اتحاد و انسجام اسلامی در جهان دراز کنند، دست دوستی به سمت یهود و دشمنان خدا دراز می‌کنند. خدا خطاب به این افراد می‌فرماید آیا عزت را نزد دشمنان ما می‌جویید در صورتی که هرچه عزت است فقط نزد خداست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند ثبات قدم داشته باشد که جای پای وی محکم باشد و دلی می‌تواند قوی باشد که مبنای ایمانی و اعتقادی داشته باشد. اگر باور کردیم خدای حکیم برای جهان آفرینش برنامه دارد و برای انسان هدف مشخص کرده و انسان در محضر خداست و خداوند به همه اعمال وی ناظر است همه کارهای خود را بدون نگرانی با خدای متعال تنظیم می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: در روایات توصیه شده که برای کسب عزت، باید نزد خدا مطیع باشیم یعنی در برابر دستورات الهی رغبت قلبی داشته باشیم. مطیع بودن با پیروی کردن متفاوت است. مطیع بودن یعنی خودمان به استقبال نماز و عبادات الهی می‌رویم.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: انسان اهل اطاعت و شکرگزاری است و سهم خدا را در مال خود برای نیازمندان جدا می‌کند. اگر کسی مطیع خدا باشد این ویژگی برای وی عزت به دست می‌آورد. در روایت آمده برای رسیدن به بی نیازی باید از ذلت، معصیت و گناه بیرون آمده و به سمت اطاعت و بندگی به سمت خدا برود.

 

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به سفر چند روزه خود به مناطق مرزی غرب کشور گفت: توفیق پیدا کردیم طی هفته گذشته برای دست بوسی رزمندگان عزیز قزوینی که مرزبان امنیت ما هستند در مرزهای شمال غرب کشور حضور پیدا کنیم. این عزیزان در قله‌های بلند جغرافیایی و فیزیکی و عزت و شرف در مرزهای شمال غرب کشور خدمت می‌کنند، در این سفر به همه پایگاه‌ها سر زدیم.

 

وی افزود: در این سفر شاهد بودیم ایستادگی، استقامت، صبوری، اخلاص، نشاط روحی، معنویت، اخوت و برادری در بین مرزبانان قزوینی در این منطقه موج می‌زند. اگر ما بخواهیم در دنیا مرزداری را به تصویر بکشیم باید مرزداری بااخلاص و بامعنویت در مناطق شمال غرب را نشان دهیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها