گلایه شهردار اردکان از اعتبارات قطره‌چکانی میراث فرهنگی برای احیای بافت تاریخی اردکان

شهردار اردکان در بازدید از پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت تاریخی ضمن گلایه از کم‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی استان به بافت تاریخی اردکان، گفت: در اجرای پروژه‌های احیای بافت تاریخی جای متولی و حامی تغییر کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۶۳۸۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، ️شهردار اردکان در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی بهسازی و نوسازی بافت تاریخی ضمن بیان اینکه عمده‌ی بار پروژه‌های حفظ و احیا بافت تاریخی بر دوش شهرداری است از کم‌توجهی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در عدم تخصیص اعتبار مناسب به یکی از منسجم‌ترین بافت‌های تاریخی گلایه کرد.

️مصطفی پوردهقان اردکان با بیان اینکه اعتبارات محدود و قطره‌چکانی میراث برای مرمت و احیای بافت تاریخی اردکان کافی نیستند؛ گفت: امیدواریم تغییر رویه‌ای اساسی در این موضوع از طرف متولیان توزیع اعتبارات میراث استان به بافت تاریخی اردکان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه متولی حفظ و احیای بافت و ابنیه تاریخی، میراث فرهنگی است؛ افزودد: در سال‌های گذشته با هدف حفظ میراث هویت تاریخی، شهرداری اردکان در پروژه‌های نوسازی و مرمت بافت تاریخی در محله‌های مختلف شهر ورود و جای متولی و حامی تغییر کرده است.

شهردار اردکان اظهار داشت: باوجود کم‌توجهی متولیان میراث فرهنگی استان به بافت تاریخی اردکان، همواره توسعه گردشگری و احیای بافت تاریخی این شهر موردتوجه و تأکید شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده است.

️پوردهقان اردکان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و ارزش این اماکن و ضرورت احیا و حفظ و جلوگیری از هرگونه تخریب آن، شهرداری اردکان خود را ملزم به ورود به این حوزه می‌داند به‌طوری‌که تنها در سال جاری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی برای مرمت و صیانت بافت تاریخی اختصاص داده است.
ارسال نظرات