در کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شاهرود مطرح شد:

تعلیم و تربیت، فراتر از آموزش نیاز دانش آموزان

کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی شاهرود برگزار و بر اینکه تعلیم و تربیت، فراتر از آموزش نیاز دانش آموزان است تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۵۱۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
تعلیم و تربیت، فراتر از آموزش نیاز دانش آموزانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی با حضور فرمانده سپاه شاهرود، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت، فرماندهان بسیج دانش آموزی حوزه ایمان و کوثر و فرمانده بسیج فرهنگیان شاهرود و دیگر اعضا در سالن کنفرانس آموزش و پرورش این شهرستان برگزار گردید.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم در این نشست با تبریک آغاز سال تحصیلی به همه معلمان و دست اندرکاران بر تعامل و هم افزایی مجموعه بسیج و سپاه و آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی اثرگذار برای نسل نوجوان و جوان جامعه تاکید و از همراهی و همکاری آموزش و پرورش با مجموعه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تشکر است.
سید محمد موسوی در این نشست ضمن عرض خداقوت به همکاران پرتلاش مجموعه آموزش و پرورش در مدارس و حوزه‌های ستادی و موثرین بازگشایی مدارس، اصلی‌ترین مسئله آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری را نحوه حصول اهداف تعلیم و تربیت در همه حوزه‌ها با توجه به شرایط موجود و با بهترین کیفیت دانست.
موسوی تعلیم و تربیت را فراتر از آموزش محتوا‌ها عنوان کرد و در این خصوص ادامه داد: محتوای آموزشی را در فضای مجازی و الکترونیکی و برنامه‌های صدا و سیما، می‌توان به دانش آموزان انتقال داد، اما تربیت دانش آموزان نیاز به شرایط خاص دارد که با تدوین و شکل‌دهی محتوای مورد نیاز و ایجاد شبکه امن برای دانش آموزان می‌توان تا حدودی در این مسیر، حرکت مناسب داشت.
وی در ادامه اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در دنیا و کشور دوگانه‌های شکل گرفت و در حوزه آموزش و پرورش به دوگانه سلامت و آموزش اشاره کرد.
موسوی در آستانه بازگشایی مدارس، نگهداشت دانش آموزان را امری مهم دانست و افزود طبق دستور مقام عالی وزارت تا زمان اعلام تعطیلی توسط ستاد کرونای هر استان، حضور دانش آموزان و آموزش چهره به چهره معلم با دانش آموز در بستر کلاس و مدرسه و با رعایت دقیق پروتکل ها، امری ضروری است.
مدیر آمورش و پرورش شاهرود با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس شهرستان بر فعالیت‌های این کمیته با همکاری بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی و جامعه فرهنگیان در ایام گرامیداشت عملیات مرصاد و بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره و از برگزاری جشنواره زنگ دفاع ویژه دانش آموزان با همکاری مدارس شهرستان و نواخته شدن زنگ ایثار به عنوان برنامه‌های هفته دفاع مقدس نام برد.
وی در ادامه از دریافت هزار و ۲۰۰ اثر مدارس استان توسط دبیرخانه جشنواره مستقر در دبستان شهید همت خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ اثر برگزیده در هفته دفاع مقدس از سوی دبیرخانه جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
سیدمحمدرضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شاهرود در ابتدا گزارشی از مصوبات جلسه قبل و اجرای طرح جوانه‌ها با محوریت برگزاری مسابقه با موضوع مناسبت‌های ملی و مذهبی ویژه دانش آموزان در قالب آثار دیجیتال ارائه داد.
کریمی در ادامه با تشکر از استقبال خوب مدارس از طرح مذکور اظهار کرد: حدود هزار و ۶۰۰ طرح در قالب هنر‌های دیجیتال به دبیرخانه طرح جوانه‌ها خبر داد و با کارشناسی و داوری صورت گرفته ۴۰ طرح برگزیده و در هفته دفاع مقدس با همکاری سپاه ناحیه و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه در خصوص طرح امیدان و طرح شهید بهنام محمدی در سال تحصیلی جدید گفت: ۱۳ مدرسه در طرح امیدان شرکت و فعالیت خواهند داشت.
کریمی در خصوص طرح شهید بهنام محمدی عنوان کرد مدارس و مساجد این طرح طبق سال گذشته به فعالیت خود بصورت حضوری ادامه خواهند داد.
در این مراسم از زحمات یاسین عباسی در راستای فعالیت های بسیج دانش آموزی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از طرف بسیج دانش آموزی شاهرود تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار