مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز مطرح کرد؛

رئیس مجلس مهمان ویژه افتتاحیه باغ‌موزه دفاع مقدس البرز/۱۷ هزار پیشکسوت دفاع مقدس البرز لبیک گوی فرمانده کل قوا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز از افتتاح فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس این استان توسط رئیس مجلس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۶۵۷۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار ابوالفضل اسلامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه هفته دفاع مقدس در استان البرز از ۲۲ شهریور آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در البرز طی دو هفته برگزار می‌شود، بیان کرد: هفته اول برگزاری ویژه‌برنامه از ۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه بود و دیگری از ۳۱ شهریور ماه هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی انجام می‌شود.

وی در خصوص برگزاری رژه نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همه‌ساله در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح را شاهد بودیم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این رژه برگزار نمی‌شود.

سردار اسلامی از برگزاری مراسم تجلیل از یک‌میلیون رزمنده پیشکسوت در تاریخ ۳۱ شهریور ماه با حضور مقام معظم رهبری به صورت کشوری خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با این برنامه کشوری در استان البرز نیز از ۱۷ هزار و ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج و در مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌ها تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: این مرکز فرهنگی در ۴.۱ هکتار یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کرج در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول این باغ‌موزه آماده شده است که دوم مهر هم‌زمان با برخی استان‌های کشور توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود، عنوان کرد: فازهای دیگر این باغ‌موزه شامل گالری و تالار ۸۰۰ نفری است که ۴۰ درصد از هزینه ساخت این باغ‌موزه توسط استانداری و ۶۰ درصد آن توسط شهرداری تأمین می‌شود.

سردار اسلامی با بیان اینکه افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس البرز هم‌زمان با رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز انجام می‌شود، متذکر شد: آماده‌سازی ۴۰ فیلم کوتاه با مضامین دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس، اجرای نمایش در ۴۰ پارک استان، برگزاری ۴۰ شب خاطره و راه‌اندازی ۴۰ کتابخانه دفاع مقدس در کلانتری‌های استان و تجلیل از مدافعان سلامت از دیگر برنامه‌های این هفته در استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها