قاسم پور با بیان اینکه مجموعه بزرگی از همه آثار شهدای خلیل آباد نداریم و تهیه این نیاز به کار جهاد فرهنگی دارد، گفت: جنگ تحمیلی ابعاد ناشناخته‌ای دارد که باید بیشتر بر روی آن کار شود تا تحول بسیار عظیمی را صورت دهد.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۴۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم قاسم پور ظهر امروز در نشست ستاد چهلمین سالگرد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بخش‌های مختلف نظامی و دستاورد‌های نظامی دفاع مقدس صحبت‌های زیادی شده و به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای در حال تحول و گذاری است و این گذار در جامعه باعث شده که یک تغییرات محسوس و نامحسوس انجام شود، خاطرنشان کرد: این بحران‌های هویتی و تغییرات، پیامد‌های متنوعی بر جوامع گذاشته است و مهم‌ترین آن پیامد‌های فرهنگی بوده است.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه نظام‌های سلطه گر و زورگو امنیت اسلامی، فرهنگی و پیشرفت جوامع را در بخش‌های مختلف مورد تهدید قرار داده است، تصریح کرد: یکسری از جوامع با توان داخلی در برابر نظام سلطه ایستادند و نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است که ایران با تجربه داخلی خود بر این تهدید غلبه کرد.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و حرکت جمهوری اسلامی ایران باعث هم پوشانی اجتماعی و همگرایی در بستر جامعه و نوعی از رشد و بالندگی در سطح جامعه شده است، اذعان کرد: جنگ تحمیلی یک گنج استخراج نشده است که باید استخراج و به رشد و بالندگی جامعه ما کمک کند.

تهیه مجموعه بزرگی از آثار شهدای خلیل آباد نیاز به کار جهادی و فرهنگی دارد

قاسم پور با بیان اینکه رشادت ها، زندگی و سرگذشت شهدا، جانبازان و ایثارگران را باید بازخوانی عالمانه داشته باشیم، عنوان کرد: اگر این بازخوانی به درستی تبیین شود ما را به یک سرمنزل مقصودی می‌رساند که با این امکانات جدیدی که بشر را بمباران اطلاعاتی کرده مقابله کنیم تا برای نسل جدید یک الگوسازی جدید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه بزرگی از همه آثار شهدای خلیل آباد نداریم و تهیه این نیاز به کار جهاد و فرهنگی دارد، تشریح کرد: جنگ تحمیلی ابعاد ناشناخته‌ای دارد که باید بیشتر بر روی آن کار شود تا تحول بسیار عظیمی را صورت دهد.

باید یک فضای معنوی از دفاع مقدس به اشکال مختلف ارائه شود

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در این نشست اظهار داشت: افرادی در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب زحمت کشیده اند، ولی امروزه فراموش شده اند و کمترین انتظار و توقع این است که در مناسبت‌ها یادی از این افراد شود.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: تبیین معارف، آرمان‌ها و ترویج فرهنگ ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس در چهلمین سالگرد در برابر نظام سلطه بوده و این شخصیت‌ها و افرادی که تاثیرگداری بیشتری داشتند.

امام جمعه خلیل آباد تصریح کرد: تبیین نقش امام راحل به عنوان یک فرماندهی الهی، نقش مقام معظم رهبری در استمرار توفیقات و پیروزی‌های دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف به ویژه جبهه مقاومت، توجه به عناصری که باعث تثبیت صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی شد، تبعیت از ولایت فقیه در کشور و… باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که امروزه در کشور حکم فرما است می‌طلبد تا برنامه‌های دفاع مقدس با توجه به محدودیت‌هایی که با آن روبرو هستیم باید یک فضای معنوی از دفاع مقدس به اشکال مختلف ارائه دهیم، اذعان کرد: همه عناصر موثر و تصمیم گیرنده در سطح شهرستان باید به صحنه بیایند و بتوانند برنامه‌های با کیفیتی را در سطح شهرستان داشته باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها