ساخت نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی در شهرستان دورود

معاون زیرساخت توسعه نیروگاه‌های حرارتی وزیر نیرو گفت: تا یک ماه آینده نتایج مطالعات مشاور پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به اتمام می‌رسد و دورود را به عنوان اولویت اول ساخت این نیروگاه در نظر خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۶۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، در دیدار نماینده مردم شریف دورود و ازنا با معاون وزیر نیرو و مدیر شرکت زیرساخت توسعه نیروگاههای برق حرارتی کشور موضوع ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی جدید و طرح توسعه نیروگاه برق ۷۵ مگاواتی دورود مورد بررسی قرار گرفت.


 حسین گودرزی در این دیدار خواستار تسریع در مطالعات کارشناسی و انتخاب شهرستان دورود برای ایجاد نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی شد و گفت نیروگاه ۷۵مگاواتی دورود به عنوان اولین نیروگاه برق باختر در سه استان مرکزی، همدان و لرستان ساخته شده، اما علیرغم گذشت ۴۵ سال هنوز توسعه پیدا نکرده، از عدم توجه به طرح توسعه آن ابراز نارضایتی نمود و خواستار توجه ویژه وزارت نیرو به این نیروگاه شد.

در این دیدار مهندس طرز طلب معاون زیرساخت توسعه نیروگاه های حرارتی وزیر نیرو گفت تا یک ماه آینده نتایج مطالعات مشاور پروژه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به اتمام می رسد و #دورود را به عنوان اولویت اول ساخت این نیروگاه در نظر خواهیم گرفت وی با اذعان به کوتاهی صورت گرفته نسبت به اجرای طرح توسعه نیروگاه فعلی دورود گفت تلاش می کنیم در آینده این نیروگاه را توسعه بدهیم.
 
گفتنی است وزارت نیرو در پی مطالعه مکان یابی ایجاد یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در محدوده دو استان همدان و لرستان است و مشاور پروژه از جمله مکانهای مناسب و در دست مطالعه را شهرستان #دورود می داند؛ اما هنوز مطالعه مکانهای مستعد نهایی نشده است.
 
در پایان گودرزی با اعلام آمادگی هرگونه همکاری و مساعدت در استان و شهرستان و نیاز منطقه به اشتغالزایی و قدمت نیروگاه برقی شهرستان دورود، خواستار عطف توجه شرکت زیر ساخت توسعه برق حرارتی به این شهرستان گردید
 
 
ارسال نظرات