خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در شرایطی که دشمنان آرایش جنگی علیه کشورمان در ابعاد مختلف دارند و جنگ ترکیبی را ایجاد کردند، ضروری است الگوی دفاع مقدس سرمشق ما باشد.
کد خبر: ۹۲۷۶۸۱۰
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان سردار مجتبی فدا صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در شرایطی که از همه طرف آماج تمام عیار حملات دشمن قرار گرفتیم و دشمنان آرایش جنگی علیه کشورمان در ابعاد مختلف دارند و جنگ ترکیبی را ایجاد کردند، ضروری است الگوی دفاع مقدس سرمشق ما باشد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در ابتدای جنگ در حالی که نیروهای مسلح آماده نبودند و موج حملات و درگیری‌ها و ترورهای مختلف در کشور جریان داشت مورد حمله واقع شدیم اما جمهوری اسلامی توانسته برگ زرین دیگری در طول چهل ساله انقلاب رقم بزند که از جمله تربیت نسل جوان که با تأسی به امام در دفاع از کشور آماده جان فشانی هستند و پدیدار شدن ظرفیت‌های نهفته در داخل کشور به برکت دفاع مقدس که توسط جوانان به بهره‌برداری رسید از جمله این موارد است. 

وی افزود: همچنین به واسطه دفاع مقدس ظرفیت بازدارندگی دفاعی در سطح منطقه و کشور ایجاد شد و قدرت بازدارندگی امکان هرگونه تهدید را از کشور سلب کرده است.

سردار فدا تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی و انقلابی نسخه شفابخش مدیریت کشور خواهد بود و می‌تواند ما را در اداره کشور یاری کند، در راستای ‌این فرهنگ باید تشکیل هسته‌های نامتقارن و تکیه بر جوانان را مورد توجه قرار بدهیم. 

مجتی فدا درخصوص‌ برگزاری ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا، همه برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز یا با مخاطبین محدود انجام خواهد گرفت.

اجرای دو هزار برنامه در سطح استان اصفهان

 فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان افزود: در مجموع نزدیک به ۲ هزار برنامه در سطح استان خواهیم داشت که استانی شهرستانی محلی و منطقه خواهد بود، یکی از برنامه‌ها با عنوان رزق شهدا است که طی آن ۲۳ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم اهدا خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ویژه این است که گروهی را به منطقه غرب کشور فرستادیم تا به‌صورت مجازی روایت‌گری انجام دهند؛ برنامه شب‌های شیدایی، بازسازی برخی از عملیات‌های دفاع مقدس در برخی از شهرستان‌ها مانند شهرستان نطنز و نجف آباد است.

نشستن پای میز مذاکره دردی از کشور دوا نخواهد کرد

فدا عنوان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که تکیه به غرب و پای مذاکره نشستن دردی از کشور را دوا نخواهد کرد و تجربه نشان داده است که امریکایی ها و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند.

مجتبی فدا ادامه داد: با شروع چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیاز به بازخوانی اتفاقات، ظرفیت ها و گنجینه های چهل سال اخیر و خصوصا اتفاقات طلایی، درخشان و ماندگار هشت سال دفاع مقدس می پردازیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت امروز بهتر از زمان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: در این زمان با کمترین امکانات و مقابله با تحریم های همه جانبه توانستم با ایمان، اعتقاد و ایستادگی برگ های زرین و درخشان به دست آوریم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: برنامه های مختلفی برای چهل سالگی دفاع مقدس پیش بینی شده است که از سوم خردادماه شروع شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد و در هر هفته نواحی و یا اقشار یکی از برنامه ها را اجرا خواهد کرد.

فدا ادامه داد: در این مدت مناسبت های داریم که به عنوان قله تعریف شده است؛ قله های چهل سالگی سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، ۲۵ ابان روز حماسه و ایثار، هفته بسیج و دهه فجر خواهد بود.

تجلیل از کادر درمان با «از جبهه دیروز تا جبهه امروز» 

فدا تصریح کرد: برنامه از جبهه دیروز تا جبهه امروز به موضوع فداکاری کادر درمان پزشکان پرستاران و... می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به رشادت‌های کادر درمان استان اصفهان خواهیم داشت، یادواره شهدا در دانشگاه‌ها نیز به‌صورت مجازی دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: همچنین راه‌اندازی کاروان‌های سیار دفاع مقدس را خواهیم داشت که با همان سبک و سیاق گذشته در ۱۰۰ نقطه استان اجرا خواهند داشت؛ مسابقات، تئاتر خیابانی و نمایشگاه نیز در ۴۰۰ نقطه خواهیم داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای تجلیل از شهدای سلامت داریم؛ عطرافشانی تربت مطهر شهدا در ۵۰ نقطه استان اصفهان توسط بسیجیان خواهیم داشت و همچنین افراد در مقابل منزل شهید خانواده شهدا را زیارت می‌کنند، خاطرات شهید گفته می‌شود و در آن کوچه‌ها از خانواده‌ها تجلیل می‌شود.

فداء بیان داشت: اجرای میز خدمت در ۵۰ نقطه از محلات و کارخانه جات خواهیم داشت و از ۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس و به زبان عربی و انگلیسی و فارسی رونمایی خواهد شد.

اجرای چهارمین مرحله کمک مومنانه در ایام اربعین

مجتبی فدا بیان کرد: در ایام اربعین چهارمین مرحله از کمک مومنانه انجام و موکب های که در زمان اربعین موکب می زندند امسال با کمک مومنانه و توزیع بسته های ضدعفونی کمک خواهند کرد.

انتقام سردار سلیمانی را می گیریم

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تهدید آمریکای ها را تو خالی می دانیم و دنبال انتقام سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم و آمریکایی ها تلاش می کنند با کارهای روانی مردم را از نطام جدا کنند.

مجتبی فدا گفت: امریکایی ها به خاطر وضعیت انتخاباتی که در آن قرار دارند در حال هجمه سنگین علیه نطام جمهوری اسلامی هستند؛ قبلا هم ثابت کردیم توان جنگ در چند جبهه را داریم و همچنین ثابت کردیم که در جنگ نیابتی نیز پیروز بودیم.

وی افزود: در بحث کرونا بخشی از ظرفیت پایگاه مساجد و محلات بود و در امر توزیع کمک های مومنانه نقش موثری داشتند و در ایام پایانی سال گذشته و اوایل امسال نظارت بر پروتکل ها را در کنار ارگان های دیگر به عهده داشتند.

وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد بسیج به فرهنگیان در حال حاضر آموزش به دانش آموزان است، گفت: بسیج پزشکان هم در کرونا اقدامات به سزایی داشته و امروز نیز با ظرفیت که در اختیار دارند در حال خدمت رسانی هستند.

مجتبی فدا گفت: در دو سه روز آینده بیمارستان صحرایی ایت الله صدوقی با طرفیت ۸۰ تخت و مجزا از محل کنونی برای خدمت رسانی به بیماری کرونا نیروهای مسلح و بازنشستگان راه اندازی خواهد شد

فدا اظهار کرد: در اقشار پزشکان هم مبتلا داشته که به حمدالله بهبودی پیدا کردند؛ شرایط ویژه ای در استان داریم که نقش رسانه ها اهمیت سزایی دارد.

وی با اشاره به نقش گروه های جهادی در کمک مومنانه و ضد عفونی معابر و خیابان ها گفت: در محل هایی که امکان حضور گروهای جهادی وجود دارد محرومیت زدایی نیز در حال انجام است؛ گروه هایی در کرمان سیستان بلوچستان و پلدختر و در اصفهان نیز مشغول محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف برای حمایت های مادی و معنوی از نخبگان ادامه داد: تعداد هشت نفر از دانش اموزان که در این امر موفقیت های داشتند تجلیل شود و همایش هایی در این زمینه برنامه ریزی کرده بودیم که وقتی شرایط ایجاد شود برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها