خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار گفت: مقرر شد فاز جدید شهرک (ناحیه شهری) مهرگان قزوین در 250 هکتار توسعه پیدا کند اما در حال حاضر امکان تامین آب برای اجرای این پروژه وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۳۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد با بیان اینکه توسعه ناحیه شهری مهرگان و تبدیل آن به دومین شهر پرجمعیت استان یکی از سیاست‌های کلان عمرانی در استان است اظهار کرد: مدیران شرکت آب و فاضلاب و شرکت سهامی آب منطقه‌ای به عنوان 2 متولی اصلی تامین آب در سطح استان هر دو اعلام کرده‌اند که فعلاً امکان آب برای توسعه شهرک مهرگان و هیچ ناحیه شهری جدید در استان را ندارند و زمانی می‌توان طرح‌های توسعه شهری را اجرا کرد که 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به 14 شهر و 190 روستای استان قزوین انتقال پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر آب سد طالقان وارد استان قزوین شود، هم کمبود آب استان در بخش شرب را جبران می‌کند و هم کیفیت آب آشامیدنی در استان را به صورت جدی ارتقا می‌دهد.

معاون استاندار قزوین با اشاره به شکل‌گیری برخی از بورس ‌بازی‌ها و سفته ‌بازی‌های زمین در ناحیه‌های شهری جدید استان گفت:‌ بعد از اینکه اعلام شد امکان تامین آب برای برخی از این نواحی شهری جدید وجود ندارد، قیمت‌ها تا حدود 20 درصد کاهش پیدا کرد اما برای ایجاد تحولی جدی در این بخش باید تولید مسکن افزایش یافته و طرح مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اجرا شود.

فرخزاد افزود: با اجرای طرح ملی مسکن در قزوین و تحویل خانه‌ها به اقشار هدف این طرح قدری قیمت زمین و مسکن در استان متعادل خواهد شد اما رسیدن به ثبات در این حوزه مستلزم یک کار بلندمدت و اجرای طرح‌های مختلف بازآفرینی شهری است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها