خبرهای داغ:
فرمانده سپاه سلماس تاکید کرد

لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه

فرمانده سپاه سلماس بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه و در بین نسل جدید تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۷۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، سرهنگ پاسدار علیرضا مدنی  امروز در نشست تخصصی سواد رسانه ای که با حضور تعدادی از اعضای گردان سایبری در سالن کانون جوانان بسبج سلماس برگزار شد، اظهار کرد: دنیا در حال تسخیر توسط رسانه‌ها می‌باشد و باید مهارت استفاده و مواجه با رسانه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع به این جهت است که فردی به نام رابرت مرداک در سال ۲۰۰۸ در آمریکا برای مقامات کشور خود سخنرانی کرد و گفت« شما آمریکایی‌ها احمق هستید که فکر می کنید ایرانی‌ها با فشار و تحریم نابود می‌شوند اگر برای رسیدن به ایران صد قدم برداریم ۹۵ قدم فرهنگی و شاید ۵ قدم نیاز به اقدام‌های دیگر باشد و قسم یاد می کنم که طرحی در ایران با استفاده از رسانه و شبکه‌های ماهواره‌ای اجرا می کنم که پایه و بنیان خانواده‌های ایرانی را از هم بپاشم».

مدنی  یادآور شد: تنها راه مواجهه با آسیب‌های موجود یاد گرفتن سواد رسانه ای است تا بتوانیم با این تهدیدها مقابله کنیم، از پلّه تاثیر پذیری در حوزه رسانه باید به پلّه تاثیر گذاری ارتقا پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: باید نحوه استفاده فنی از فضای مجازی و نرم افزار‌ها را یاد بگیریم و همچنین برای سالم ماندن در فضای مجازی باید میزان مصرف و مدت زمان مصرف را مشخص کنیم.

مدنی  به اهمیت حضور در فضای مجازی و طریقه استفاده صحیح و فعال بودن در این عرصه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها به اهمیت مدیریت این فضا اشاره کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات