مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان گفت: بودجه مصوب شهرداری‌های شهرستان شاهرود در سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، راضیه شهاب عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری شهرستان شاهرود به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود اظهار کرد: جمعیت شهری استان سمنان بالغ‌بر ۵۶۰ هزار نفر است که ۱۷۶ هزار نفر به جمعیت شهری شاهرود تعلق دارد.
وی افزود: این جمعیت شهری در شاهرود در محدوده سه هزار و ۹۰۰ هکتاری استقرار دارند و ۱۵ درصد از بافت شهری شاهرود بافت فرسوده و دو درصد بافت قدیم است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر نیرو در شهرداری‌های شهرستان شاهرود در قالب‌های مختلف، مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: سرانه هر شهروند در شهرستان شاهرود، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
شهاب بیان کرد: در سال ۹۸، ۶۲۱ پروانه ساخت توسط شهرداری‌های شهرستان شاهرود صادر شده که نسبت به سال ۹۷، بالغ‌بر ۲۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بودجه مصوب شهرداری‌های شهرستان شاهرود در سال ۹۸، بالغ‌بر ۲۳۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۷، حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری سمنان ادامه داد: در چهار سال اخیر ۲۶ دستگاه ماشین‌آلات به شهرداری‌های شهرستان شاهرود تخصیص داده شد که ماشین آتش‌نشانی، کمپرسی، لودر و بک لودر و ... ازجمله این موارد بود.
شهاب تأکید کرد: عدم ارسال به‌موقع تفریق بودجه و حسابرسی مالی یکی از نواقص برخی از شهرداری‌های شهرستان شاهرود است که نیاز به اصلاح دارد و شهرداری‌ها به‌هیچ‌عنوان از بودجه داخلی خود برای کمک به دستگاه‌های اجرایی اقدام نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها