مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج)در گفت وگو با "بسیج" :
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ 36 انصارالمهدی(عج) گفت:دفاع مقدس به عاملي براي گسترش فرهنگ انقلاب اسلامي در جهان مبدل شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۱۳۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
حجت الاسلام محمدعلی تیموری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یکی از پدیده‌های شکل یافته تحت تاثیر وقوع انقلاب اسلامی است که در اثر بر هم خوردن موازنه قوای جهانی در دوره جنگ سرد و یک تأثیر ویرانگر در استراتژی قدرت‌های مسلطی مانند آمریکا به وقوع پیوسته، حوادث سرنوشت ساز پس از دفاع مقدس هم در سطح منطقه غرب آسیا و جهان اسلام از تاثیرات دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاورد‌های بین المللی ملت ایران در طول دفاع مقدس به نمایش گذاشتن الگوی جدیدی از مقاومت و دفاع بود، تاکید کرد: پیش از این، تمام جنگ‌ها و ایستادگی‌های ملت‌ها در برابر دشمن بر اساس تجهیزات نظامی و طرح‌های استراتژیک بود، اما ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس الگوی جدیدی را بر اساس روحیه وحدت، ایستادگی و ملی گرایی با محوریت تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی به نمایش گذاشت.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد:ملت ایران با ۸ سال دفاع در برابر بیش از ۳۰ کشور جهان، الگویی اسلامی را خلق کرد که تاثیر بسیاری بر رشد اسلام در عرصه جهانی داشت.

حجت الاسلام تیموری با بیان اینکه از مهمترین دستاورد‌های ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس الگو شدن جمهوری اسلامی و ملت ایران برای ملت‌ها و کشور‌های آزادیخواه در برابر نظام سلطه بود، افزود:جهانیان اعتراف دارند که جنگ تحمیلی نه جنگ ایران و عراق بلکه جنگ ایران با نظام سلطه و استکبار بود که با حضور بیش از ۳۰ کشور از بلوک شرق و غرب در لوای پرچم عراق به جنگ علیه ملت ایران پرداخته بودند و آنانی که با این جنگ بر آن بودند تا انقلاب اسلامی را از همان ابتدا در حاشیه قرار داده و مانع از گرایش جهان به آن شوند نه تنها به هدف خود نرسیدند، بلکه در نهایت، جنگ تحمیلی به عاملی برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان مبدل شد.

این مسئول در پایان یادآور شد: به صراحت می‌توان گفت که جهانیان ایران را الگویی می‌دانند که با ایستادگی و مقاومت تمام حاضران در بلوک شرق و غرب را با شکست مواجه ساخت.
ارسال نظرات