خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

روحیه خودباوری، مهمترین دستاورد دفاع مقدس است/نخبگان و رسانه ها مانع تحریف فرهنگ دفاع مقدس شوند

سردار شاهرخی گفت: مهمترین دستاورد دفاع مقدس این بود که «ما می توانیم قوی باشیم» و این روحیه خودباوری سرمنشاء بسیاری از پیشرفت های داخلی و خارجی کشور شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۴۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به محاسبات غلط جهان در پیروزی ارتش عراق بیان کرد: در محاسبات کسانی که طراح و آغازگر جنگ بودند، مسایل مادی مبنای محاسبه آنها بود و با توجه به اشراف اطلاعاتی خوبی که از آمادگی و توان نظامی ما داشتند، این شواهد مبنی بر این بود که می توانستند وارد جنگ شده و موفق شوند.

ملت، تبعیت از امام(ره) را یک تکلیف می دانستند

وی گفت: اما آنها خبر نداشتند که انقلاب متکی به نیروی ماورالطلبیعه بود و با دستور خدا برای رضای خدا تشکیل شده، لذا هر کس در این عرصه باید توان خود را برای رضای خدا به کار می بست.

سردار فرماندهی سپاه استان قزوین اظهار کرد: از طرفی تبعیت از امام خمینی(ره) برای مردم تبعیت از امر امام زمان(عج) بود و ملت، تکلیف خود می دانستند که حتی جان خود را در مقابله با دشمن فدا کنند.

اتکا به قدرت الهی، رمز پیروزی انقلاب

سردار شاهرخی عنوان کرد: وقتی بین دو کشور جنگ رخ می دهد در مواجهه دو قدرت، تلاش زیادی انجام می شود و با نمایان کردن عملیات و قدرت نظامی خود، تلاش می کنند باقی بمانند. اما در مکتب ما مبنا این است که رضای خدا را به دست آوریم و این برای دنیا غیر قابل باور بود چرا که دنیا و ابرقدرت های جهان، مبنای مادی داشتند و عامل قدرت ما همین بود که تحت تاثیر ظواهر قدرت دشمن نبودیم.

وی افزود: هر ارتش و ملتی اگر توکلش به خدا باشد و برای اعتلای کلمه الله تلاش کند موفق می شود. امروز کشورهای منطقه و انقلاب هوایی که در منطقه رخ داده ثابت کرد که این انقلاب ها در منطقه در قالب یک سازمان نظامی خاص نیستند اما در مقابل دشمن با اتکا به خداوند پیروز شدند و مصداق این امر، ارتش حزب الله لبنان است.

دفاع مقدس، تقویت روحیه«ما می توانیم»

مقام ارشد نظامی استان با اشاره به دستاوردهای مهم دفاع مقدس اظهار کرد: مهمترین موضوع در این زمینه با توجه به دسته بندی زیبای مقام معظم رهبری، روحیه «ما می توانیم» است. در دوره پیش از انقلاب برای عدم اتکا به قدرت خود، تلاش زیادی شده بود و با ایجاد فضای فکری خاص، سعی می کردند تا مردم، خود را، ضعیف و متکی به بیگانگان ببینند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: مهمترین دستاورد دفاع مقدس این بود که ما می توانیم قوی باشیم و این خودباوری سرمنشاء بسیاری از پیشرفت های داخلی و خارجی کشور شد.

باید همه باور کنیم که هنوز هم در وضعیت جنگی هستیم

وی ادامه داد: اعتماد به نفس ملت ما یکی از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است و این فرهنگ دفاع مقدس بود که موجب شد تا باور کنیم ما نیز ابرقدرت هستیم. لذا برای قطع تمام وابستگی ها باید به قدرت خود اعتماد می کردیم.

مقام عالی نظامی استان در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله توانستیم جنگ را با تمام سختی ها مدیریت کنیم اما امروز مباحث معیشتی و اقتصادی مشکلاتی را ایجاد کرده خاطرنشان کرد: تفاوت دو جنگ نظامی و فرهنگی این است که ما باور کردیم که در وضعیت جنگی هستیم و در معرض تهاجم قرار گرفتیم که این باور در جایگاه خود موضوعی بسیار مهم است و دیگر این که باور کردیم که می توانیم پیروز شویم.

فرهنگ پایداری و ایستادگی باید تقویت شود

سردار شاهرخی ادامه داد: خروجی دفاع مقدس همین بود که باور کردیم که جنگ وجود دارد. لذا به ملت اجازه داده شد تا نقش آفرینی کنند. امروز نیز مسوولین ما در هر جایگاهی هستند باید باور کنند که در جنگ هستیم هرچند که نوع جنگ تغییر کرده اما لازم است باور کنیم ملت پیروز ایران، می تواند همچون گذشته حماسه خلق کند و راه نجات این است که با تدبیر عمل کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به حضور نیروهای مردمی در کنار نیروهای بسیجی و تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تحریف دفاع مقدس، اضافه کرد: دفاع مقدس آغازی برای هویت و بازگشت عزتمان است. اینکه ما حرف برای گفتن داریم و گذشته درخشانی داشتیم و دفاع مقدس این را نشان داد. ما توانستیم با دفاع مقدس یک بازدارندگی ایجاد کنیم و این امر ثابت شد که اجازه تهاجم دشمن به خاک وطن را ندادیم. فرهنگ پایداری و ایستادگی باید نمود داشته باشد چرا که این یک فرهنگ است و باید حفظ شود و تمام تلاش دشمنان انقلاب این است که می خواهند این قدرت ما را کمرنگ کنند.

نخبگان و رسانه ها مراقب تحریف فرهنگ دفاع مقدس باشند

سردار شاهرخی در پایان با اشاره به نقش همه اقشار در پاسداری از فرهنگ دفاع مقدس گفت: نخبگان، فرهنگیان و رسانه ها باید با مطالعه دقیق در موضوعات مختلف دفاع مقدس، اجازه ندهند کسانی که نسبت به انقلاب و ملت بغض دارند، دفاع مقدس را تحریف کنند.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار